Houden van de schriften

8 september 2014


Beste Allemaal,

Het gaat allemaal zijn gang en om heel eerlijk te zijn is er niet heel veel gebeurd deze week.

We hadden ringconferentie hier afgelopen weekend en het was raar maar 1 van die sessies was gecombineerd met andere ringen en werden we toegesproken door een aantal apostelen (Elder Hales and Elder Oaks). Krijg niet meteen het idee dat ze naar ons toe kwamen. Alleen een aantal ringen mochten naar het conference center gaan en de rest kreeg het te zien via een satelliet uitzending. Maar dat was interessant want over een maand hebben we algemene conferentie en dan gaan we ze nog een keer te horen krijgen.

We werken ook met een minder actief lid. Ze is een geweldig persoon en haar naam is sister Suprise (Ik vergat haar eerste naam). Toen ik haar voor het eerst ontmoette gingen er zoveel grappen door mijn hoofd heen die ik kon maken, maar mijn tweede gedachte was dat ze die waarschijnlijk allemaal al gehoord had dus ik hield ze maar voor me. Maar na weken met haar te werken begint ze geweldige vooruitgang te maken. Ze komt niet naar de kerk op zondag en we proberen haar met alle liefde erheen te krijgen, tot nu toe heeft ze het nog niet gedaan maar het komt nog wel. Maar ze begon afgelopen week met het lezen van het Boek van Mormon, en het effect van dat is groter dan je denkt. Ze vertelt nu elke keer wanneer we daar stoppen enthousiast waar ze nu is in de Boek van Mormon en wat er gebeurd is. En laatst heeft ze haar koffie opgegeven en is ze vastberaden om door te gaan met de vooruitgang. Ze komt nu nog niet naar de kerk maar ze gaat het zeker halen als ze doorgaat. 
De Boek van Mormon heeft groot effect op het leven van iedereen die het leest en ik ben er schuldig aan dat ik dat onderschat. Maar ook voor mij maakt het een verschil, om elke morgen een 2 uur aan de schriften te kunnen besteden is geweldig en ik begin van ze te houden.

Sorry het is kort voor deze week en volgende week zijn er weer transfers en we zullen zien wat er gebeurd,

Liefs,


Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten