Wonderen gebeuren echt

1 september 2014


Beste Allemaal,

Alles gaat lekker zijn gangetje hier op de hoogte van 5000 feet.

Wonders gebeuren echt! En ik heb geleerd dat wonderen meestal gewoon hele kleine dingen zijn maar ze betekenen zoveel voor me. Ik heb de afgelopen tijd gehoord dat we voor wonders kunnen plannen. Ik dacht van: ''Nee, dat kan niet. Ze moeten maar gewoon gebeuren'' Nja, er is maar 1 manier om erachter te komen, het maar uitproberen. Zo hadden we afgelopen week voor eentje gepland in de avond, ik dacht dat we het tussen 6 en 7 te plannen. Die dag toen het 6 uur was..... niets! Dan is het: wat nu? Dus we reden maar een beetje rond in afwachting wat er ging gebeuren. Na enkele tientallen minuten gebeurde er niets en ik zag het als een verspilling van tijd en dus dat we maar wat mensen moesten bezoeken en gewoon onze oude planning op te pakken en gewoon maar doorgaan; dan maar geen wonder. we probeerden mensen te bezoeken en degenen die we uitzochten, bleken allemaal niet thuis te zijn.
We stopten uiteindelijk bij een inactieve persoon en spraken kort met haar, maar ze had geen tijd. Dus we liepen weg vandaar; komt er een auto aangereden en stopte voor ons. Het was haar zoon en een vriend in de wagen en we begonnen met hun te praten. Het gesprek ging snel over religie en het bleek dat de vriend niet een lid was en behoorlijk geïnteresseerd. Ik keek snel op een klok toen de conversatie begon en het gebeurde allemaal in de tijd dat we het hadden gepland, het was voordat het 7 uur was. We stonden voor een dikke 45 minuten hem wat meer over ongeloof te vertellen. Het bleek dat hij in niet ons gebied leefde en hij wilde niet gewoon zijn address achter laten voor andere zendingen, maar wanneer hij in de buurt was zou hij ons een phone call geven.
Dit wonder was misschien niet het grootste was me is overkomen, of dat we iemand vonden die 'golden' is en meteen met ons wilde ontmoeten en met open armen ons geloof omarmde. Maar dit betekende wel veel voor me, gewoon het feit dat Hemelse Vader mij en ons allemaal hoort en wonderen op onze weg plaatst als we maar ervoor kijken (ook de kleine dingen).
We hebben het eigenlijk 2 keer gedaan deze week en ook de 2 keer gebeurde iets vergelijkbaar in de tijd dat we er voor hadden gepland.

Verder heb ik een behoorlijk Nederlandse week gehad, klinkt raar maar waar. We kwamen een lek tegen in Utah en er kwam een redelijke grote hoeveelheid water uit! Natuurlijk sprong mijn heldhaftige Nederlandse kant naar boven en ik stopte mijn vinger in het lek om Utah te redden! (zie foto) Helaas kwam er geen help van andere mensen om het lek te dichten en ik heb mijn vinger weer eruit moeten halen... Ik hoopte om wat geschiedenis te schrijven op mijn zending maar het is er niet van gekomen, niet met deze actie :P

Maar daarnaast hadden we weer een project om door iemand huis heen te gaan en een hele berg rommel weg te gooien. Ik kwam dit tegen (zie foto): KLOMPEN!! Ik uiteraard vragen of ik ze mocht hebben en tot alle gekte pasten ze me ook nog! Dus ergens moet ik er iets mee doen, gewoon er een dag op lopen of zo. Maar ik vind nu andere manieren hoe ik me als een echte Nederlander kan uiten :) Gewoon grappige dingen gebeuren hier.

Succes daar allemaal met alles waar jullie mee bezig zijn!
 Liefs,

Martijn




Geen opmerkingen:

Een reactie posten