De Heer en kerstmis


22 december 2014


 Beste allemaal,


Ik heb een geweldige week gehad! En alles gaat zeker goed! :)


Deze week moesten we naar Salt Lake City gaan voor de kerstviering als een mission en ook voor een zone conferentie. En omdat we hier in Wyoming zitten moesten we daar voor 2 nachten blijven omdat het te lang zou duren om steeds op en neer te rijden (het duurt 3 uur rijden van Green River naar Salt Lake). Dus we konden onze eigen slaapplaats vinden. Dus 1 nacht kon ik kiezen bij wie we zouden blijven en de andere nacht was Elder Broadbent's verantwoordelijkheid dat we een slaap plaats zouden hebben. Mijn keuze was bij Elder Matheson (mijn trainer) zodat ik een nacht met hem kon doorbrengen, want hij heeft niet zoveel tijd over voordat hij naar huis gaat dus dat was gezellig.


 Dat was donderdag en de volgende dag begonnen we met een devotional in de morgen waar de gehele zending bij aanwezig was. De spreker was onbekend voor ons en voor ik het wist loopt.... Elder Jeffrey R. Holland in de zaal. Ik kon mijn ogen niet geloven dat een apostel tegen onze zending zou spreken. Het was een geweldige geestelijk ervaring om van hem te mogen horen voor een 1,5 uur. En hij focuste niet op de dingen die we verkeerd deden of dat onze zending moest in verbeteren, hij gaf ons mee ondersteuning en we mochten vragen stellen die hij voor ons zou beantwoorden. En met die aanmoediging bleef het. Ik realiseerde dat hij ook maar een persoon is. Hij heeft ook zijn eigen dingen die hem bezig houden. Maar hij heeft een fantastische geest bij zich en hij had een andere houding dan wanneer je hem ziet in algemene conferentie. Naast het spreken maakte hij regelmatig gewoon grappen die ik van verre niet zag aankomen.


Op het einde gaf hij zijn getuigenis en sprak over de verzoening. Hij legde ons uit dat Jezus geboorte geweldig is, maar met zijn geboorte moeten we vooruit kijken naar zijn leven en zijn verzoeningswerk. Hij was niet geboren als onze verlosser. Maar hij werd het door de manier waarop hij zijn leven leefde (hij leefde het perfect) en omdat hij tot het verre einde volhardde en zijn zending vervulde met de verzoening en op het allerlaatste moment dat Hij zegt: 'The work is finished'  aan het kruis was toen hij onze verlosser werd. Dat was omdat hij volhield tot het einde en dat is het voorbeeld dat wij moeten volgen. Hij legde dat uit tot ons als zendeling, dat onze zending niet klaar is totdat we het tot het verre einde hebben volhard, bedoelende tot  het einde van ons leven.


Hij hielp me met dat inzicht dat ik met jullie deelde. Kerstmis helpt ons aan de geboorte van Christus te denken, maar wij moeten ook zijn leven en zijn verzoening gedenken, want dat is het waar het allemaal om draait. En ik ben zo dankbaar voor Jezus Christus. Wat hij voor ons heeft gedaan is ongelofelijk, maar hij deed het uit liefde voor ons. En het grootste geschenk dat wij ooit hebben gekregen is Christus van een liefdevolle Hemelse Vader (Johannes 3:16). En ik hoop dat we dit niet voor onszelf houden en het ook met de mensen ons heen delen!


Maar ik heb geen bewijsmateriaal dat elder Holland daar werkelijk was omdat er geen foto zijn gemaakt. Dus je moet me maar op geloven dat het echt gebeurd is ;)


Verder hadden we ook de kerstviering als een zending ook maar een aantal foto's genomen. dus zie foto's (met: Sister Spijkerman, President en Sister Eberhardt, Elder Matheson ).


Ook deze komende donderdag is het kerst en wij zendelingen kunnen dan met het thuisfront skypen. Dus dat gaat waarschijnlijk mijn hoogtepunt worden voor de komende week. En ik ben ook aan het oefenen door mijn Nederlandse schriften hardop te lezen zodat ik niet totaal onverstaanbaar Nederlands spreek :P   Ik heb geen idee hoe ik zal klinken, dus dat wordt nog een verrassing. (misschien heb ik een Amerikaans accent, ik heb geen idee).


Verder zijn we ook naar Tempel Square geweest om de lichtjes te bewonderen omdat echt alles rond om de tempel verlicht is. Het was een geweldig gezicht (meer foto's).


En Elder Broadbent en ik zijn ook gaan wandelen afgelopen week rondom Green River. We zochten eigenlijk native american rotstekeningen, maar we konden die niet vinden... helaas, we gaven het na  1,5 uur op. Maar we hebben wat leuke foto's kunnen maken.


Dat is het zo een beetje, Jullie krijgen aardig wat foto’s  van mijn week. Maar ik zal het in een aantal emails moeten zenden. Veel succes met alles.


Liefs,

Martijn









Geen opmerkingen:

Een reactie posten