Skypen met familie



29 december 2014


Beste Allemaal,


Als allereerste: Vrolijk kerstfeest!! :D en een gelukkig nieuwjaar alvast in de komende week. En voorzichtig met vuurwerk! Helaas geen vuurwerk hier (zover ik weet), ze vieren het hier niet zo groot als in Nederland. En we slapen al rond middernacht dus als het er was zou ik er niets van merken.


Zo, uiteraard mijn hoogtepunt van deze week was kerstmis!! Het was goed maar aan de andere kant een beetje raar dat je het viert met mensen die ik pas 3 maanden ken. Maar we hadden verschillende uitnodigingen van leden om langs te komen om wat te eten en het te vieren. Dus we waren in goede handen.


Maar om met mijn familie te kunnen skypen was echt geweldig! Ik durf ze het bijna niet te vragen of ze mijn zinnen konden begrijpen omdat ik voor mijn gevoel een totaal nieuwe taal heb gecreƫerd tussen Nederlands en Engels. Ik sprak regelmatig erg langzaam omdat in mijn hoofd nog steeds alles vertaald moest worden. Maar stapsgewijs kwam ik er wel uit, denk ik :P Maar mijn familie was lief genoeg om niet daar de focus op te leggen of het me te laten merken dat het zo slecht was :) ze zijn geweldig!


Ook had ik eventjes de tijd om met Marije (euh... Sister Scherf) te skypen nadat ik het gesprek met het thuisfront had afgerond. Het was kort, alleen maar 10 minuten, maar het was leuk en ook een beetje emotioneel om haar te kunnen zien en eventjes te kunnen spreken. Het ziet ernaar uit dat ze het goed doet daar in Nuneaton, Engeland en ze heeft een goede trainer. Maar ze is nog steeds heel erg aan het wennen aan het zendingswerk. Ze is gewoon een groentje, maar ik verwacht niet anders als je maar rond de 3 weken in het veld bent :) (en ja Marije, ik weet dat je dit te lezen krijgt en ik hou van je :D ). Het is alleen een groot verschil dat ze maar 1 wijk heeft en ik heb er 5, maar ze verweet me dat wij een auto hebben en zij niet, dus we staan weer gelijk :)


Uiteraard heb ik geprobeerd een foto te maken en dit is het resultaat, zie foto.


Verder hoopte ik heel erg dat we een witte kerst zouden hebben, en mijn wens was vervuld. We hadden geen sneeuw tot op kerstdag. Het sneeuwde als een gek en we hadden eigenlijk een paar centimeters aan sneeuw :) ikke blij en zie hier de foto vanuit ons uitzicht. De sneeuw is nog steeds hier en temperaturen dalen heel snel. En met de wind die rond gaat maakt het gevoelsmatiger alleen maar kouder. Dus waarschijnlijk vanaf nu zie je ons allemaal maar rond lopen in dikke jassen met muts en handschoenen. We konden het hiervoor veroorloven om rond te lopen zonder jas, maar die tijd is nu echt over.


Verder is Broadbent niet heel erg aan het lekker voelen en ik heb het gevoel dat hij het ook aan mij doorgeeft ... maar het zou wel heel erg ver moeten gaan om ons thuis te houden. We zijn daar te mannelijk (en te koppig) om daar aan toe te geven. Het komt allemaal wel goed :)


 Succes met alles en zet hem op in het nieuwe jaar en met de nieuwe goede voornemens!


Liefs,


Martijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten