Doorzetten in de laatsten weken

10 augustus 2015


Beste Allemaal,

Ik moet zeggen dat we een hele goede week achter de rug hebben. Er is veel gebeurdt en veel daarvan was goed :)

Dus we brachten afgelopen week Maurice met ons naar temple square (down town Salt Lake City) om daar hem het een en ander te laten zien. Het was echt een geweldige ervaring. Hij is opgegroeid in Salt Lake City en het is daar een ontelbare keren geweest. Maar hij bracht een aantal keren op toen we daarzo waren dat hij hier altijd als een tourist is geweest maar nu kijk hij met een andere manier ernaar als iemand die de kerk aan het onderzoeken is. Hij vertel dat hij de Geest kon voelen en dat hij voelt dat hij meer vrede heeft in zijn leven. Hij had een fantastische ervaring en ikke ook! we konden in de conference center en hebben ook het Christus statue gezien. Het was geweldig!!! en nu is Maurice een start aan het maken met family geschiedenis. Ik heb er geen twijfer erover dat hij op een zekere dag gedoopt zal worden, de vraag is meer wanneer dat zal gebeuren.

Ook hadden we afgelopen week een etens afspraak met een van onze leden en ze vroegen wat ik wilde eten. Ik zei pizza. en ze vroegen hoe groot? Dus ik maakte het foutje met de comment hoe graag kan je het krijgen? En als de reactie daarop: zie de foto. De grootste pizza die ik ooit heb gegeten!!

Er zijn veel goede dingen aan het gebeuren en ik ben daar ontzettend dankbaar voor. We zien zoveel zegeningen. But it made me think over de afgelopen paar weken, we hebben de gehele tijd onze best gedaan en dan nu beginnen er dingen te gebeuren, waarom moest ik door dit heen gaan? Maar Hemelse vader beantwoorden mijn vraag afgelopen zondag wanneer een van de spreker deze poem voorleesde

''The tree that never had to fight
For sun and sky and air and light,
But stood out in the open plain
And always got its share of rain,
Never became a forest king
But lived and died a scrubby thing.

The man who never had to toil
To gain and farm his patch of soil,
Who never had to win his share
Of sun and sky and light and air,
Never became a manly man
But lived and died as he began.

Good timber does not grow with ease,
The stronger wind, the stronger trees,
The further sky, the greater length,
The more the storm, the more the strength.
By sun and cold, by rain and snow,
In trees and men good timbers grow.''

Het hielp me zo erg om te begrijpen dat we groeien door onze moeilijke tijden. In het moment we zijn er niet blij mee dat we ze hebben, maar wanneer we terug kijken zien we waarom we het nodig hadden. zet hem op met alles waar jullie doorheen gaan! Ik hoop dat jullie de zegeningen in jullie leven.

Ik hou van jullie!


Martijn (aka Elder Scherf)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten