Leden schieten ons te hulp

27 juli 2015


Beste Allemaal,

Weer een andere week voorbij gevlogen in de Holladay North Stake. Het gaat allemaal redelijks zijn gangetje. Maar ik moet zeggen dat de leden hier geweldig zijn! dat hebben ze weer opniew bewezen. 
We kregen afgelopen woensdag in de morgen tijdens onze schriften studies een telefoontje van Victoria. Ze zou die dag verhuizen en alles was al geregeld met professionele verhuizers. Maar ze vertelde ons dat ze onmiddellijk hulp nodig had met help omdat het niet uitwerkte hoe ze het geplant had en moest het huis verlaten die zelfde morgen... Voor ons als full-time zendelingen is het redelijk gemakkelijk om ons schema aan te passen en ze kon hulp verwachten van at least 2 personen. Maar na een aantal belletjes was er een half uur later een redelijke groep klaar om de handen uit de mouw te steken. Het was so fantastic omdat te zien hoe snel leden gewillig waren om een van onze onderzoekers te helpen. Dus alles ging goed met dat. Ik hoop zo erg dat ze daarvoor gezegend zullen omdat ze iemand geholpen hebben waar ik om geef.
En helaas is Victoria nu niet meer in ons gebied en verhuisde naar een andere zending in Utah. Ik hoop dat ze daar doorgaan met de haar, ze heeft geweldig progress gemaakt over de laatste paar weken.

Onze etensafspraken beginnen nu eigenlijk interessant te worden en beginnen zich ook heel erg te herhalen. Probeer je maar voor te stellen de gezichten die ze trekken elke keer wanneer we uitleggen dat een van ons voor 3 weken uit is en de andere 23 maanden. Ergens zou ik er gewoon over willen liegen over hoelang ik uit ben, maar aan de andere ik hen er wat pride in dat ik voor zolang op zending ben. dus ja, maar we krijgen een hele verbaasden gezichten.

Verder brachten we ook Maurice naar een doopdienst die er was van andere zendelingen. Hij had nog nooit een doopdienst gezien, dus we dachte dat het een hele goede gelegenheid voor hem was. Het bleek super geestelijke en hij was heel erg stil tijdens de gehele dienst. Na afloop toen we met hem naar zij huis liepen we vroegen hem wat hij van de dienst dacht en hoe hij erover voelde. Hij verder ons hoe erg ervan genoten had. Hij sprak erover dat hij daar heel erg goed voelde en dat hij opnieuw de Boek van Mormon wilde lezen. Hij zij dat hij voelde dat zijn geloof gegroeid is. En ook om het afgelopen zondag te zien was geweldig, hij was erg into the lessens die werden gegeven. Maurice begint weer goede vooruitgang te maken!

Dus ja, wonderen gebeuren nogsteeds in ons gebied. Ik hou van jullie allemaal!!!

Liefs,

Martijn


ps, een aantal foto's van afgelopen week, en ja, we hebben een goede tijd samen :)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten