Rokende stofzuiger

25 augustus 2014


Beste Allemaal!

Weer een week verder, ik kan het bijna niet geloven en begin nu heeel hard na te denken wat ik afgelopen week heb gedaan. Tijd vliegt veel te snel en het voelt als een dag of 2 geleden dat ik aan het e-mailen was.

In de afgelopen week weer meer dan 200 leden ontmoet en ook weer meer dan 199 namen vergeten. Nja dat is toch een soort van vooruitgang, toch? Maar ik heb het hier naar mijn zin en de mensen zijn geweldig en we hebben elke avond iemand die ons voert! Verder ben ik ook al in de afgelopen weken gevraagd om een toespraak te geven in verschillende wijken, een geweldige manier om mezelf te introduceren. (En dan afgelopen zondag hoefde ik eindelijk niet op het podium te zitten.) 
Maar ik ben best verbaasd nadat ik mezelf had geïntroduceerd na afloop mensen naar me toe kwamen en dan: ''Goedendag. Hoe gaat het met jou?'' in het Nederlands zeggen. Het blijkt dat hier in deze ring een  handvol teruggekeerde zendelingen uit Nederland wonen. Verschillende leeftijden, van 40 jaar geleden dat ze in Nederland hebben gediend tot een kortere 7 maanden geleden. Dus ik heb mensen waar ik een beetje mijn Nederlands op kan oefenen zodat ik niet al te veel daarmee achteruit ga.
Ik krijg ook van overal te horen dat ik geen accent meer heb.... helaas. Ik heb het ergens wel maar het is nauwelijks hoorbaar. Dus ik begin dat nu ook al te verliezen (Ik ben daar niet heel erg trots op). Maar er is niet heel veel aan te doen als je omringd bent met Engels sprekende mensen.

Verder ons zendingswerk hier is niet heel groot. We zijn druk bezig meer mensen te vinden die meer willen horen, maar zover we hebben daar niet echt veel succes in. Vele pogingen maar niet het gewenste resultaat.
Maar we kregen wel de mogelijkheid om veel service te doen! Dus in de afgelopen week hebben we veel tuinen gemaaid, een keuken zitten verven en ook een kelder moeten droog pompen, omdat daar water in is gekomen. Het houdt ons  bezig en we geven leden de indruk dat we echt hard willen werken.

Ook hebben we ons leefgebied gestofzuigd, het resultaat: Rokende stofzuiger! :P zie foto. Er was iets doorgebrand. We dachten slim te zijn en het te reparen met ducktape! Het werkte!! voor 5  seconden en toen meer rook :P Dus ja, dat was nogal een ervaring. Maar we lachten er enorm om en voor de mensen die zich zorgen maken, no worries, niets ergs is gebeurd.

Dat zo een paar highlights van de week, het gaat allemaal goed en ik hoor van jullie volgende week weer!

Liefs,

Martijn



1 opmerking: