Wonderen gebeuren snel


16 februari 2015


Beste Allemaal,

En de week vloog me weer voorbij. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Ik miste mijn eigen gebied de afgelopen week. We hebben eens in de 6 weken een 'exchange' met andere zendelingen. Een 24 uur switch met andere zendelingen. 1 collega blijft in zijn eigen gebied en werd mijn collega, de andere ging naar mijn area en werd collega's met Elder Broadbent. Dus ik was in Rock Springs (12 miles weg van Green River). Maar omdat tijdens de week we ook naar Manila waren gegaan voor een paar dagen was de exchange een paar dagen lang. Het was goed om andere dingen te zien en nieuwe mensen te ontmoeten, maar na die dagen wilde ik weer terug gaan. Je kan zoveel leren van een andere collega in een paar dagen, maar het is goed om terug te zijn in Green River :) Maar tijdens de exchange hadden we een dinner appointment met iemand die een beer had opgezet in de huiskamer! Uiteraard een foto ervan gemaakt maar ik zou het niet zo graag in levende lijve willen ontmoeten! En om het nog gekker te maken hebben we daar kariboe gegeten, ofwel: rendier! Het smaakte geweldig goed! Helaas kan je die niet bij de slager halen of zo, maar dat is een enorm groot voordeel om bij jagers te eten :)

Verder was er aangekondigd dat onze zending technologie zal gaan gebruiken in een paar weken. Dus dat betekent dat we wat digitale stuff gaan doen en kunnen gebruiken. Dat betekent dat we tablets en dat we ook facebook mogen gaan gebruiken. Maar ik heb geen idee hoe dat precies werkt en we gaan daarover volgende week een training krijgen over hoe en wat. Dus dat betekent volgende week weer naar Salt Lake gaan.

Verder zijn er interessante dingen met Demian. We kwamen erachter dat we ook zijn moeder’s goedkeuring nodig hadden voordat hij gedoopt kon worden. Alleen het probleem is dat ze geen contact met haar hebben gehad in een eeuwigheid en geen idee hebben waar ze eigenlijk is... Dus wij zagen de bui al hangen dat dit process voor een eeuwigheid zou duren. Maar wonderen gebeuren. We kregen de phonecall van zijn vader deze morgen. Hij vertelde de dag toen we uitvonden dat we haar goedkeuring nodig hadden, diezelfde avond kreeg hij het voor elkaar om in contact met haar te komen (ik heb geen idee hoe!) en ze had er geen bezwaar tegen met zijn doop als hij dat wilde doen. Dat was echt een wonder en hoe snel die kunnen gebeuren.

Hemelse Vader weet echt wat we nodig hebben en Hij kent ons. Net als de zendeling Ammon uitlegde aan zijn onderzoeker

''En Ammon zeide: Jawel, en Hij ziet op alle mensenkinderen neer; en Hij kent alle gedachten en overleggingen van het hart, want door zijn hand zijn zij allen geschapen vanaf het begin.'' (Alma 17:32)

Hij kent ons en ik wil ervan getuigen dat ik dat gezien heb in mijn eigen leven en in het leven van mensen om mijn heen. We hebben echt een liefdevolle Hemelse Vader, twijfel daar niet aan. Hij kent echt iedereen.
Zet hem op deze komende week!

Liefs,

Martijn

Ps, er is niets bijzonders aan Valentijn







Geen opmerkingen:

Een reactie posten