Geduld ontwikkelen

16 maart 2015

Beste allemaal,

We hebben weer een goede week gehad met fantastische dingen die zijn gebeurd en uiteraard ook leuke dingen :) Zo gebeurde het dat afgelopen week we een dinosaurus bereden in Manila! Jep, het is echt waar, en voor degenen die mij niet geloven zie de foto ;) Ik zal ook maar even uitleg over geven. In Manila (het is in Utah, niet de Filippijnen) tankstation waarvan de logo een dinosaurus is. En afgelopen week hebben ze nu ook een standbeeld ervan, dus het gaf ons de mogelijkheid om er een foto bij te maken :) en zijn bijnaam is de Manila-Saurus, dat werkt :)

Verder hebben we aardig wat dieren op de weg, ik heb er een aantal op foto kunnen krijgen. In Nederland is dat nu niet echt een probleem maar hier is dat een ander verhaal hoe vaak je moet uitwijken en oppassen voor wild op de weg.

Verder met Aric gaat alles, hij blijft geweldige vooruitgang maken. Toen we hem een zegen hebben gegeven afgelopen week kwam hij met succesverhalen dat hij zijn leven aan het opruimen is en hij de Heilige Geest kon voelen tijdens de week en hoe geweldig hij dat vond maar dat hij ook nog steeds een hele weg te gaan heeft. Dat is 1 van de beste dingen die je kon horen als een zendeling op je zending. We worden geroepen op een specifieke plaats om naar iedereen uit te reiken en mensen te helpen om te veranderen en beter te worden. En om te zien en te horen dat dat gebeurt in 1 van de mensen waarmee we werken.

Verder zijn we Geduld aan het bestuderen als een zending. En uiteraard moet het geduld zijn, ik ben daarmee al voor een eeuwigheid aan het werken en het zal nog een andere eeuwigheid duren voordat ik het beheers. Maar goed, we zijn deze maand er weer aan het werken en ik vond een interessante quote van President Thomas S. Monson: ''Life is full of difficulties, some minor and others of a more serious nature. There seems to be an unending supply of challenges for one and all. Our problem is that we often expect instantaneous solutions to such challenges, forgetting that frequently the heavenly virtue of patience is required.''

Dat is waar voor mij, ik heb heel erg het gevoel wanneer ik bid dat ik een onmiddellijk antwoord verwacht. Maar Hemelse Vader wil ook wat effort zien van onze kant en meestal komt geduld om de hoek kijken. Geduld is zo belangrijk en waarschijnlijk zal ik er wat meer over zeggen in de komende weken wanneer ik er meer over leer. Maar ik hoop dat jullie me joinen in meer geduld ontwikkelen. Ik kan jullie beloven dat wanneer je dat doet je ervaringen zult krijgen die je de rest van je leven zal kan gebruiken en je zal helpen.

Ik hou van jullie en zet hem op met alles wat jullie doen.

Liefs,
Martijn





Geen opmerkingen:

Een reactie posten