Dingen doen met geloof

18 mei 2015


Beste Allemaal,

En er is weer een week achter de rug en ik zit achter de computer. En nu ben ik heel erg diep aan het na denken wat er is gebeurd in de afgelopen week...

Zo, in de afelopen weekend hadden we ring conferentie, een grotere veradering op zondag, die super goed was! Ze hadden een goede draai eraan gegeven. Op Zaterdag om inplaatst dat er gewoon sprekers waren vroegen ze een aantal leden die pas gedoopt waren of terug gekomen naar de kerk om hun getuigenis te delen en om met ons te delen wat hun heeft geholpen om naar de kerk te komen. Er was een hele fijne geest aanwezig wanneer ze over hun ervaringen sproken. En er waren ook een aantal overeen komsten die ze allemaal hadden. Ze werden altijd met liefde uitgereikt door mensen in de buurt of vrienden. Maar het bleef niet in 1 keer. Om constant opnieuw uitgenodigt te worden en ze zagen dat die uitnodigingen oprecht waren en ze zagen dat we iets speciaal met ze wilde delen dat ze het accepteerde.
En dat is ook de manier hoe we het met andere delen. Het is dierbaar voor ons en het zegent mijn leven zoveel! En dat is wat we delen en we moeten het op die manier doen. En als op dat moment die persoon er niet voor klaar is en zegt nee... dan big deal. Dan betekend dat er niets veranderd, en relaties veranderen dan ook niet erop als iemand nee zegt. We doen het uit naaste liefde en we proberen het te doen om de zelfde manier als Jezus Christus deed: Uit liefde voor een ander

Die zondag hadden we het andere gedeelte van de ring conferentie waar ze een uur hadden die speciaal voor de mensen waren die nieuw in de kerk zijn. Mensen die pas gedoopt waren, die bezig zijn om terug te komen of die de kerk aan het onderzoeken zijn. Zo wij hadden Maurice met ons mee gebracht, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje wantrouwig was wat er in die meeting gezegt zou worden. Ik hoopte dat er niet beledigt zou worden ofzo. ik heb geen idee waarom ik dat dacht maar het bleek iets geweldig te zijn. Er werd erover gesproken dat we allemaal zwakheden hebben en allemaal in de zefde boot zitten en we allemaal niet zo verschillend zijn. Ik kan met zekerheid zeggen dat dat geinspireerd was. Na afloop hoorde we van Maurice dat hij zich helemaal niet beoordeedlt voelde! Hij had geruchten gehoord dat de kerk heel er mensen oordeelden. Maar hij was er over gerust gestelde en voelde. Ik ben zo blij dat hij daar was, het heeft hem geholpen.

Nu we het toch over Maurice hebben, hij is geweldig. De lessons die we met heb hebben zijn erg geestelijk. Hij heeft het goal gezet om afgelopen zondag klaar te zijn met roken! Zover gaat het nog goed met hem zover wij dat weten. Maar we moeten vandaag maar even bellen om te zien hoe het met hem gaat. Hij weet dat hij kracht kan ontvangen van God dit te over komen. Ik heb afgelopen week veel aan hem zitten denken en ik wilde met jullie delen. Het is in de Boek van Mormon (1Nephi 3:7):
"And it came to pass that I, Nephi, said unto my father: I will go and do the things which the Lord hath commanded, for I know that the Lord giveth no commandments unto the children of men, save he shall prepare a way for them that they may accomplish the thing which he commandeth them."
Nephi was iets gevraag om iets te doen dat niet makkelijk was. Maar hij beantwoorden het met vol geloof dat Hemelse Vader een weg voor dat heeft voorbereid. Het zelfde is voor ons allemaal. Als wij iets proberen te overkomen dat ons dicht bij God zal brengen, dat zal Hij dat mogelijk maken. Maar we moeten niet vergeten dat Nephi 3 pogingen nodig had om zijn taak te volbrengen. En voor het zelfde betekend dat voor ons dat we niet altijd in 1 keer zullen slagen, maar we krijgen genoeg pogingen om er te komen :)

Ik hou van jullie en veel succes met alles!!

Liefs,


Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten