Opnieuw kunnen skypen

11 mei 2015


Beste Allemaal,

Als eerste sorry dat ik niemand had gemailt afgelopen week. Maar alles gaat goed met me, ik had alleen de tijd verkeerd ingeschat. Dus ja, ik moet maar eventjes iedereen op de hoogte brengen van de afgelopen twee weken.

We hadden een geweldige ervaring met 1 van onze onderzoekers. We hadden hem 2 weken geleden gevonden. Nja, wij hadden hem niet gevonden maar een van onze leden verwees ons naar hem. Zijn naam is Maurice en een van de eerste dingen die hij deed toen wij daar aankwamen was dat hij de Boek van Mormon in zijn had hield en zij dat hij wist dat dit boek waar is omdat hij er al over gebeden had. Hij bracht het op voordat hij een woord erover gesproken hadden. Om zo iets te horen niet iets dagelijks. Maar ja, het was een goed start en hij accepteerde de uitdaging om aan het einde van deze maand gedoopt te worden (30 mei). Maar hij bracht afgelopen week op dat hij echt ervoor klaar zou willen zijn en hij vertelde dat hij een roken probleem heeft. Dat gaat een uitdagin worden voor ons allemaal maar we voelde dat hij het kan halen voor zijn doop datum, with help from above. (Luke 1:37) Het gaat niet makkelijk zijn, maar wel mogelijk. We zullen zien hoe het deze week zal gaan met hem.

Verder had ik gisteren de mogelijk om met mijn familie te kunnen skypen. Dat was goed, en ook een beetje raar om ze te kunnen zien en te horen. Maar het was zeker een goede tijd die we hadden (die helaas gelimiteerd was)

Veder zijn we als een zending (en mij persoonlijk) op het Boek van Mormon aan het studeren het focusen. Er was een uitspraak van 1 van onze vorige profeten Ezra Taft Benson, hij maakte een diepe indruk op me: ''... Today I would like to speak about one of the most significant gifts given to the world in modern times. The gift I am thinking of is more important than any of the inventions that have come out of the industrial and technological revolutions. This is a gift of greater value to mankind than even the many wonderful advances we have seen in modern medicine. It is of greater worth to mankind than the development of flight or space travel. I speak of the gift of the Book of Mormon...''
Ik stond er eigenlijk er verbaast van dat hij zo over de Boek van Mormon sprak. Begrijp me niet verkeerd, ik wist dat het belangrijk was. Maar op het zelfde moment wist ik niet dat het ZO beangrijk was. Ik wil dat vinden in de Boek van Mormon, dat ik die waarde kan vinden en het voor mezelf kan voelen. Dus dat is iets waar ik op aan het focussen ben. En het is niet alleen voor mij, maar het is voor iedereen dat dat voor zichzelf wil weten.

Sorry dat ik geen foto's van toevoegen in mijn email... Het internet is op het moment heel erg langzaam en het laat me geen foto's sturen... ik zal het volgende week opnieuw proberen.

Succes met alles!! en ik mis jullie.

Liefs,


Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten