Vroege winter

23 september 2013


Beste allemaal, 

Het zending werk blijft hier maar door gaan, en het is geweldig om daar deel van uit te maken. Het gaat goed met mij en met mijn collega. Het weer alleen blijf raar, we slaan de herfst over want  het begint nu al koud te worden. En dan krijg je de verhalen te horen van de mensen daar dat het mid winter -30 kan worden, maar dat is in Fahrenheit en ik heb geen idee hoeveel dat gaat worden in Celsius, maar het wordt koud! 

Owja, het wild loopt letterlijk door de stad heen. Zijn we onderweg naar een afspraak dan zie je opeens een groep herten downtown voorbij rennen. Het is zo maf om dat te zien en eigenlijk ongelooflijk met wat ik gewend ben. 
Er blijkt dat in Randalph het huisje van Willford Woodruff  (profeet van 1889-1898)  opnieuw is opgebouwd door de kerk, dus we hebben het lekker bezocht en fotootje ervan genomen. Het is raar om te beseffen dat daar een profeet heeft gewoond (waarschijnlijk voordat hij profeet was). 

Ik wil jullie een ervaring delen en mijn getuigenis is echt gegroeid over LV 64:33*. Als zendeling zoek je naar gelegenheden om iets voor andere mensen te doen. Hoe klein dan ook we proberen die momenten te vinden. Zo stopten we om te tanken en we zagen iemand prullenbakken legen. Dus wij daar erop af en hebben het van haar overgenomen om het afval weg te doen. Gewoon een klein (onbenullig) iets. We hoorden opeens een paar dagen later van verschillende mensen dat degene, die we hadden geholpen, een inactief lid was en dat ze echt heel dankbaar voor ons gebaar was, en ze was niet bang omdat te verspreiden aan andere mensen. Er bleken (zonder dat we het wisten) foto’s  te zijn gemaakt met wat wij deden en het internet overgegaan. Ik weet dat dat ook weer gevolgen zal hebben, misschien voor mensen dat ze misschien ergens eerder geneigd zijn om zendelingen binnen te laten of zo. Dus zulke kleine acties kunnen gevolgen hebben. Op zulke momenten dat je hoort wat voor gevolgen jouw acties hebben, voel ik me zo dankbaar voor die gelegenheid!! Dus wees niet bang om iets kleins te doen want zonder dat je het weet hebben ze gevolgen. Er letten mensen op je zonder dat je het door hebt, dus wees een goed voorbeeld. 

Ik weet dat dit evangelie waar is en dat de sleutel bij dienen ligt om grote deuren te openen. Het dienen van anderen is geweldig en daar draait zendingswerk ook om.
Dank je voor al jullie berichten om te laten weten hoe het met jullie gaat. Ik ben echt trots op jullie allemaal met wat je aan het doen bent! :) 
En hier zijn ook een paar foto's van de mensen in mijn district, gewoon random, om iets van hier  te laten zien. Ik zie wel wat jullie ermee doen ;) 

Liefs,

martijn

*Welnu, wordt niet moede goed te doen, wat gij legt het fundament van een groot werk. En uit het kleine komt het grote voort.

Huis van Wilford Woodruff

Lunchen met de andere zendelingen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten