Brood, kaas en algemene conferentie

30 september 2013


Beste allemaal!

Wyoming heeft hier zijn eigen regels. Deze week is de herfst begonnen en dat duurde maar 2 dagen en toen was er sneeuw. We zagen dat helemaal niet aankomen, en zonder weerbericht was dat een grote verrassing. Het hele leuke van dit verhaal is dat ik nog geen jas heb, en de winkels hier hebben ze ze nog niet en zeggen iedere keer 'soon' maar hebben zelf geen idee wanneer. Maar gelukkig heeft de Heer altijd wel zegeningen over, namelijk de onwijs geweldige leden die me een jas te leen hebben gegeven. Het is een geweldige jas dus geen zorgen, ik heb het warm :)  We gaan vandaag weer proberen om een jas te vinden en andere winterproof spullen.

Over de herten die door de stad rennen is niets meer speciaal meer, we zien het nu bijna dagelijks. Maar het is nu wel gelukt dat ze wilden poseren en we hebben ze op beeld vast gelegd (zie foto).

Ik heb ook een nieuwe hobby gevonden: pennen maken. Ik heb er nog nooit eerder ervan gehoord, maar br. Jackson (waar we bij wonen) heeft het als een hobby en ons de kunst van het pennen uit hout maken geleerd. Het is echt verbazend grappig om dat te doen en om een pen extra te hebben; met alle aantekeningen die we als zendeling maken is dat helemaal niet erg :)

Ik heb echt zegeningen gehad deze week. Er blijken zendelingen te zijn die ECHT brood gevonden  hebben in hun gebied, dus ik heb laatst echt ambachtelijk volkoren brood gekregen op de district vergadering!!! En wil het nou net toeval zijn dat een lid die zelfde dag ons een blok goudse kaas gegeven! (wel door Amerikanen gemaakt) maar wat is het zalig om weer eens normaal brood met goede kaas te eten als lunch!!! Dat maakte helemaal mijn week. Mijn collega kon meteen het goede leven van de Nederlanders proeven. (hij ook blij)

Ik blijf het evangelie dankbaar. We onderwijzen nu een onderzoeker en hij is een Baptist. Het is echt een geweldige man en heeft enorm veel kennis van de bijbel en Christus. En iedere keer als we daar langs komen hebben we een hele opbouwende les. Het mooie van alles is we veranderen niets aan zijn geloof, de kennis die hij heeft blijft hij behouden en wij voegen alleen maar dingen aan toe. Het evangelie is geweldig!! Het is de volledige waarheid en met de kennis die we hebben, als we zendingswerk doen, hoeven we niet perse andermans geloof te veranderen. Wij kunnen dingen toevoegen, hun meer leren over Christus en meer vertellen over zijn evangelie en het plan dat Hemelse Vader voor ons heeft.

We gaan een gelegenheid krijgen dat we meer van Hem kunnen horen door de profeet op de algemene conferentie!!! *  Ik kijk er enorm naar uit hoop dat jullie dat ook doen. Het is een geweldig moment om hedendaagse openbaring te krijgen! En al klinkt het allemaal wat ze zeggen voor een hele groep, we kunnen daaruit onze eigen persoonlijke openbaring uit halen die voor ons persoonlijk toepasbaar is. Bereid je erop voor zodat je er open voor staat
dus dat gaat mijn hoogtepunt van mijn weekend worden!

Ik hou van jullie en dank je wel voor jullie gebeden en berichtjes! Jullie zijn geweldig.

liefs,

Martijn

*De algemene conferentie wordt twee maal per jaar gehouden en valt op zaterdag 5 en zondag 6 oktober. De profeet, apostelen en leiders van de kerk van Jezus Christus van de Heilige der Laatste Dagen zullen spreken over het evangelie en geestelijke zaken. Dit is te volgen via internet en in diverse kerkgebouwen via satelliet verbindingen.

Brood en kaas

Brood en kaas
Zelf gemaakte pen
Wilde herten
Sneeuw in september

Geen opmerkingen:

Een reactie posten