Twee nieuwe collega's

21 oktober 2013


Beste allemaal,

Transfers (overplaatsingen) waren deze week en ik heb uiteraard een nieuwe collega. Maar dat is nu net de verrassing: de laatste collega was 2 nieuwe collega's waard. Dus ik werk op het moment met een trio (zie foto: links elder Mohlman en rechts elder Alexander, en het toeval wil net zijn dat onze eerste groepsfoto bij een dood dier is. Het is gewoon een onderdeel van deze cultuur ). Het was in het begin even wennen dat je met 3 personen bent. We slapen nu een ruimte dat eigenlijk voor twee bedoeld is... zo het is even krap maar gelukkig is het alleen voor de nacht. Verder zijn het geweldige elders! Elder Mohlman is van Las Vegas en is zo lang in het veld als ik ben, maar ik ben hem nog nooit in de MTC (Missionary Training Center) tegengekomen. Elder Alexander is wat langer in het veld, hij zit op 13 maanden en is van Portland, Oregon.

Verder zijn aardig wat onderzoekers hier weg, vanwege het jachtseizoen en we hebben deze week wat meer gewerkt met minder actieve leden. We hebben hele lijsten gekregen van de leiders in de wijken van mensen, die we kunnen bezoeken en het is geweldig wat ze voor ons doen. Ze houden ons bezig, wat we niet erg vinden. Maar we hadden als doel om iedereen uit te nodigen om naar de kerk te komen, en het was geweldig aan het eind van de week te zien dat er uiteindelijk ook daadwerkelijk een aantal van hen in de kerkdienst zaten! Ik maakte een sprongetje van vreugde (in hoevere dat kan in een kerk dienst) dat ze gewillig zijn en proberen dichter bij Christus te komen. We weten dat er iets in de kerk is was ze nodig hebben, maar niet alleen zij, maar wij allemaal. De kerk heeft ons persoonlijk nodig, maar ook wij hebben de kerk nodig. Het is een wekelijkse constante bron van geestelijk voedsel, en wij hebben het voorrecht om daaraan deel te nemen. Iedereen heeft het voorrecht om dat te kunnen doen, maar niet iedereen weet het. Dus het is aan ons om ze dat te laten weten en ze ervoor uit te nodigen en ze die mogelijkheid te geven.

Verder hadden we vorige week een familie helpen verhuizen naar hun nieuwe woning. Ze waren er voor dat we een keer terug konden komen om ze een les te geven. Dus we zijn gisteren bij ze langs geweest. En we hebben een goede les met de fam. Deboo gehad. Ze zijn enorm open voor het evangelie en we hebben een vervolg afspraak met ze, dus hopelijk zal dat zo doorgaan :)

Rhandy was, zoals hij zei, in de kerk. Helaas zaten wij in een andere wijk, dus we weten niet hoe hij het ervaren heeft. Maar dat krijgen we volgende week van hem te horen wanneer onze afspraak met hem is (deze week ging helaas niet door...)

De wereld is af en toe klein. Zo kom je een Nederlander tegen in mijn gebied! Ze woont al heel wat jaren hier maar ze kan nog steeds Nederlands spreken, dus dat was heerlijk het ook terug te kunnen spreken. Ik mis de taal echt. Gewoon dingen uitspreken zoals ik ze gewend ben. Helaas was ze alleen in het Nederlands geïnteresseerd en niet in wat we precies delen, Jammer...

Het gaat verder super met me. En ik wil jullie niet onthouden van het uitzicht dat ik soms heb (zie foto). De sneeuw wordt ons nu even bespaard, maar de temperatuur begint redelijk te dalen. We hebben de 23 graden Farenheit bereikt; dat is onder het vriespunt als het goed is. Maar we kunnen ons goed inpakken en we rijden op het moment alleen maar met de auto (we hebben alleen fietsen voor 2 personen, en het is gewoon koud!).

Maar ik hou van jullie en zet hem op!!

Liefs,

Martijn

Links elder Mohlman, rechts elder Alexander zijn Martijn's nieuwe collega's



Geen opmerkingen:

Een reactie posten