Vertrouwen

28 oktober 2013


Beste allemaal,

Het was me weer het weekje wel en alles loopt anders dan je wilt! (kom ik zo op terug).

Als eerste was het weer best aangenaam: zon, blauwe lucht, een redelijke temperatuur. Alleen staat er heel wat wind. (het waait hier eigenlijk alleen maar :P) maar sinds vandaag is de temperatuur gaan dalen en volgens de mensen, die ik spreek, gaat het ook sneeuwen de komende week. Dat kan misschien ook de opening van de winter worden tot en met mei!! Dus er gaat geen tekort aan sneeuw komen.

Deze week viel een beetje tegen met afspraken maken. Zoveel afspraken vielen weg of waren gewoon niet thuis.... helaas, maar alles kan nu niet perfect gaan. Maar ik weet dat we druk bezig met zaaien zijn en ook uiteindelijk zullen we dat alles oogsten. Er gebeuren ook goede dingen. Zo was er laatst hier een festival in Kemmerer (iedereen was daar, dus op deuren kloppen had weinig zin). We hielpen uiteindelijk in de bediening met het eten en hebben zo op die manier honderden gezichten gezien, en honderden gezichten hebben ons gezien. Misschien gaat dat helpen in de toekomst dat het een beeld neerzet wat we daar hebben gedaan en zal men meer open voor ons zijn.

Het zou een beetje flauw zijn om de mail nu al af te ronden dus wil ik nog met jullie een schrifttekst delen. Ik snap niet dat ik al die tijd er overheen heb gelezen, Alma 38:5* (zoek het even op, sorry, ik kan het niet overtypen).
Het komt er op neer dat zoveel we op de Heer vertrouwen, gelijk daaraan zal hij ons helpen. En dat geeft me vrede, ik vertrouw op de Heer en ik geef hem zoveel als ik maar kan, en ondanks dat het nu geen success lijkt heb ik de belofte dat hij me zal helpen en dat Hij er voor me is! :D Een geweldige belofte.

Hier zijn ook een paar foto’s van de kamer die we een beetje up to date hebben gebracht. (naar meermalig advies van verschillende mensen ;) )

liefs,

Martijn

*Alma 38:5
En nu, mijn zoon Shiblon, ik zou willen, dat gij zoudt bedenken, dat naarmate gij uw vertrouwen in God stelt, gij in dezelfde mate uit uw beproevingen, moeiten en ellende zult worden bevrijd en ten laatsten dage verheven.
(Dit zijn de woorden van de profeet Alma, uit het boek van Mormon, aan zijn zoon Shiblon, ongeveer 73 jaar voor Christus)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten