Het werk rolt voort

7 oktober 2013


Lieve allemaal,

WHOEHOE!!! Algemene conferentie was geweldig! Ik heb er enorm ervan genoten! Ik vond het geweldig om te horen dat zoveel toespraken gericht waren op zendingswerk! Het werk van de Heer rolt voort en het gaat met een enorme vaart. Ik merk het heel erg dat met leden erbij het werk zoveel beter gaat dan wanneer we dat alleen doen!
We hebben dat gemerkt toen we laatst werden uitgenodigd door een familie; we hadden een etensafspraak en ze hadden op die avond vrienden uitgenodigd! Het was een gezellige avond met ons allen maar daarnaast was het ook heel geestelijk en opbouwend. De Geest is zoveel sterker als leden hun getuigenis delen en als mensen ook gewillig zijn om te luisteren!
Veel toespraken waren tot de leden gericht, maar ik sta er echt enorm verbaasd hoeveel ik als zendeling uit die toespraken gehaald heb! Echt onvoorstelbaar veel. Vragen en twijfels die ik had zijn beantwoord in de conferentie en ik heb een getuigenis dat ik met volle overtuiging geloof dat daar woorden van God zijn gesproken door zijn profeten; ze zijn zo geïnspireerd om persoonlijk dingen te beantwoorden.
Ik kan niet wachten op de Liahona (kerkelijk tijdschrift) om ze allemaal opnieuw te lezen!

We hebben een sessie gekeken met 1 van onze onderzoekers bij haar thuis. Ik hoop en bid zo dat ze iets gehoord heeft wat ze nodig had, of dat er iets is gezegd wat in haar hoofd blijft hangen en waar ze onver na kan denken. Dus dat wordt de volgende les met haar er over praten.

Het weer blijft raar hier. Zijn we onderweg naar de conferentie (gewoon in een kerkgebouw) zien we opeens dit aankomen (zie foto). We hebben letterlijk door een wolk gereden tijdens de hele rit! En het weer blijft maar om de 5 minuten veranderen. Dan schijnt de zon en vervolgens sneeuwt het weer. Het lijkt nu redelijk stabiel met zon maar je weet maar nooit. Ik heb gelukkig nu een jas!! :D

De cultuur blijft me ook steeds hier verrassen. Dan zijn we onderweg op de fiets naar een afspraak en stopt er opeens een truck naast ons. Blijkt het een lid van de kerk met zijn familie te zijn. Hij roept: “hee elders, kijk eens in de achterbak.” Dan laat hij met trots zien dat ze een hert hebben geschoten. Blijkt dat ze gewoon met de hele familie als activiteit voor de gezinsavond zijn gaan jagen! Dat is toch wel wat anders dan je gewend bent met wat schriftstudie en dan een bord spelletje :P Maar eigenlijk vind ik het geweldig dat mensen gewoon hier hun cultuur leven, dat ik dat gewoon kan zien en mee beleven. Ik heb daar enorme respect voor! Ze zijn anders maar geweldig hier!

Verder hebben we hier een goede tijd samen met mijn companion elder Matheson. We doen ons best om de Heer te vertegenwoordigen en ik ben dankbaar voor al jullie gebeden!

liefs,

Martijn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten