Een andere elder Scherf

20 januari 2014


Beste Allemaal,

Ik heb echt meer dan een uur moeten wachten om op de computer te kunnen, omdat ze constant bezet waren door andere zendelingen en om 1 of andere reden waren er hier meer zendelingen dan normaal. Ik zag bijna de bui hangen dat ik niet kon mailen.... maar gelukkig heb er eentje kunnen pakken, helaas niet erg snel maar beter dan niets ;)
Ik heb echt enorm uitgekeken naar jullie mailtjes en het maakt helemaal mijn week! :D dus super bedankt daarvoor!!

Weer een drukke week achter de rug. Veel gedaan voor mijn gevoel. We zijn druk bezig om nieuwe onderzoekers te vinden nu onze hele onderzoekers pool gehalveerd was. Dus we stoppen veel bij oude onderzoekers om te zien of ze nu wel geïnteresseerd zijn, vragen aan leden veel verwijzingen om ze daarna te bezoeken en geven aan veel leden de lessen, zodat ze gemotiveerd worden om zelf meer zendingswerk te doen.
Zover nog niet echt succes gezien, maar we blijven gewoon ijverig ermee doorgaan en hopelijk gaan we er succes van zien.

Iemand waar we heel erg regelmatig mee werken is Mary. Een vrouw ergens in de 40 die echt heel open voor ons is. Ze heeft ook echt geweldige fellowship (haar buurvrouw) die haar constant ziet en haar vragen kan beantwoorden wanneer wij er niet zijn. Maar ze heeft een doop datum op 15 februari en het ziet ernaar uit dat ze er volledig voor gaat :) en dat is vlak voor het eind van de transfer (overplaatsing) en ik kan daar dus bij zijn :)

Maar er gebeuren gelukkig wel grappige dingen. Zo sprak opeens een vrouw me aan zegt: “Its Elder Scherf right..?” (natuurlijk met een Amerikaans accent maar het was redelijk dichtbij ;) )
Dus ik raakte met haar aan de praat en ze vertelde dat ze de naam eerder had gezien omdat in haar gebied al een eerder een Elder Scherf had gediend!.... Ik heb geen idee wat de uitdrukking van mijn gezicht was, maar die stond echt vol verbazing! :P Ik heb dat nog nooit eerder gehoord. Blijkt dat hij van Duitsland was en rond 2006 daar diende. Zo dat was te grappig en gaaf om te horen. Dus ergens heeft een verre achterneef (of zo) hier in de States gediend.

Verder ook wat foto's erbij. En misschien wat uitleg erbij. Is uiteraard wat leuker. Eindelijk staan we alle 3 op 1 foto en waren aan het eten. Het was bij een lid van Ghana (companion was daar uiteraard blij mee) die we opnieuw onderwijzen en probeert terug naar de kerk te komen, maar hij is zo gastvrij dat hij ons maar gevoederd heeft en uiteraard op zijn manier: Eten met onze handen! :D Het was echt te grappig! (en ik moest me inhouden om er niet ermee te gaan spelen :P) maar het smaakte echt goed!
En die andere kwamen we gewoon op de weg tegen, kapot erom gelachen voor de creatieve oplossingen die ze hier gebruiken ;)

Blijf geweldig zijn en heb een goede week!

Liefs,


Elder Scherf




Geen opmerkingen:

Een reactie posten