Obedience, diligence and miracles

27 januari 2014


Beste Allemaal!,

Ik heb een erg fijne week gehad al zeg ik het zelf. Hard gewerkt, maar dat voelde enorm voldoening gevend. Onze zendingspresident heeft heel vaak zijn belofte gegeven: ''Obedience in the morning, diligence in the afternoon and miracles in the evening''. Dus we besloten maar het actief te proberen (beetje laat, maar beter dan nooit). Dus we hebben wat meer bewust dingen gedaan en we hebben wonderen gezien!

Ik wil er eentje met jullie delen. We hebben een nieuwe onderzoeker erbij en ze is geweldig, haar naam is Hazel en ze heeft een geweldig verhaal.
Ze reed op zondag voorbij het kerkgebouw en had gevoel dat ze daar naar binnen moest gaan. Ze was hier verbaasd over en op het eerste moment bang om maar zomaar ergens naar binnen te gaan. Dus na piekeren op het parkeerterrein is ze maar gewoon naar binnen gegaan. Ze kwam echt de meest geweldige zuster daar tegen, die haar meteen aan de bisschop heeft voorgesteld, aan de andere wijkleden en heeft haar meegenomen naar de lessen en de dienst. Hazel was hiervan zo onder de indruk en voelde zich zo opgenomen met liefde in de wijk en voelde daar de Geest enorm sterk, dat ze meteen open stond voor de lessen.
Helaas was ze snel weg naar Texas naar haar dochter en was van plan om daar maar een maand te blijven. Het werd alleen aan het eind van de maand steeds met een maand verlengd en ze is niet meer gezien voor de afgelopen 4,5 maanden (in de tijd zijn er elders gekomen en gegaan en wij hadden allen van haar gehoord maar haar nog nooit gezien)! Ze kwam (eindelijk) terug en we waren eigenlijk bang dat ze haar interesse verloren had. Maar we hadden onze eerste les afgelopen week en ze nog steeds zo geïnteresseerd en neemt alles op als een spons en we waren echt verbaasd en dat was een enorm wonder voor ons! En ze heeft ook een doopdatum op 15 februari. Dezelfde dag als Mary die ook steeds er vol voor gaat! :D

We proberen ook hard te werken om onszelf vaker op te splitsen en proberen vaker met de jeugd in de ring te gaan om ze meer te helpen voor de voorbereidingen voor hun zending. Van sommigen ben ik echt onder de indruk hoe goed en geestelijk ze al zijn! Hier zijn echt grote geestelijke reuzen! Waarvan ik natuurlijk hoop dat er een paar naar Nederland komen ;)

Maar ik geniet hier van alle mogelijke momenten en ben nog steeds gezond en veilig (probeer natuurlijk dat ook te blijven!) Bedankt voor alle lieve mailtjes en brieven en enorm bedankt daarvoor! En heb een geweldige week!

Liefs,

Martijn

ps. voor de foto's misschien wat uitleg. We komen nog steeds te grappige decoraties tegen en kunnen het niet laten om af en toe daar grappig over te zijn, en verder probeer ik een bal op mijn vinger te laten draaien... ik kom er wel na veel oefening ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten