Het evangelie delen met anderen

21 april 2014


Beste Allemaal,

Week een hele week voorbij gegaan en ik probeer te bedenken wat er allemaal gebeurd is. Voor mij gevoel is het voorbij gevlogen en ik heb het gevoel dat het in een oogwenk voorbij is gegaan.

Voornamelijk heb ik de hele week stil gestaan bij Pasen (helaas geen 2de paasdag hier). We hebben het gisteren niet uitgebreid gevierd of zo, we deden gewoon zendingswerk maar we konden iedereen vertellen waar Pasen zo geweldig maakt! Het verbaast me nogal hoeveel mensen het eigenlijk niet weten en verloren gaan in de chocolade paaseieren. Gewoon stil staan dat op afgelopen zondag Jezus Christus herrezen is. De kerk heeft een geweldige video gemaakt en om de site gezet die ik erg indrukwekkend vind! Het is een geweldige iets dat we makkelijk met andere kunnen delen zeker met alle technologie die we hebben. http://easter.mormon.org/?cid=HPTU041514694

Dat brengt me ook op het tweede punt, we waren gevraagd om de komende woensdag een haarvuuravond (een bijeenkomst op een avond, waarin een bepaald thema wordt behandeld voor een doelgroep) te geven aan de jeugd in de hele ring (gebied) om ze gemotiveerd te krijgen om anderen uit te nodigen. Wij kunnen alleen maar uitnodigen en het is voor iemand anders de keuze om het aan te nemen of niet, we kunnen dat speciaal voor ons is met anderen delen. Dus we gaan deze video gebruiken zodat de jeugd dat kan delen met anderen. Kijken of we ze daar enthousiast voor kunnen krijgen ;)

Verder het zendingswerk gaat goed, we krijgen het echt druk. Zo zitten er opeens een zondag 2 nieuwe families in de kerk tijdens de dienst! En dan raak je na afloop met ze in gesprek en kom je er achter dat alleen de moeder ervan een lid is en de rest van de familie geïnteresseerd is in de kerk. Dus we hebben hun adres gekregen en hopelijk krijgen we ze te pakken de komende week! Dat zijn echt wonderen voor ons en de Heer zegent ons enorm!

Verder hadden we als zending een devotion (bijeenkomst met toespraken) van Clayton Christensen. Het verbaast me niet echt als het geen bel doet ringen (deed het voor mij de eerste keer ook niet), google hem maar even. Maar hij heeft een boek geschreven 'The power of a every day missionary' wat zeer inspirerend is. Hij vertelt hoe we gewoon op een dagelijkse basis op een natuurlijke manier over het evangelie kunnen praten met anderen. Zijn onderwerp in de devotion was hoe belangrijk leden zijn in zendingswerk! En ik kan jullie vertellen vanuit een zendelingen perspectief dat ze inderdaad ontzettend belangrijk zijn. Weet dat jullie eigenlijk het zendingswerk doen en wij als zendelingen ondersteunen jullie daar in, dat is de meest effectieve manier!

Jullie zijn geweldig en succes met alles wat jullie doen!

liefs,

Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten