Schijn bedriegt

14 april 2014


Beste allemaal,

Weer een week voorbij gevlogen! En ik leef nog steeds! Maar we zijn hier echt heel druk. Voor mijn gevoel was het een behoorlijk chaotische week omdat er op het moment zoveel gebeurd. Veel wijken beginnen het zendingswerk op te pakken en voor een bepaalde onbekende reden doen ze het allemaal op hetzelfde moment! Ik heb echt letterlijk het gevoel dat ik uit elkaar getrokken word omdat ze altijd wel iets te doen hebben voor ons, dus dat is goed!

Laten we het even op goed nieuws houden. We hebben een heel stel verwijzingen gekregen van leden voor mogelijke nieuwe onderzoekers. Daarvan hebben we een paar nieuwe onderzoekers gekregen. Het leuke daarvan is er zitten een aantal kinderen tussen die nog niet gedoopt zijn ;)

Dus we begonnen Brenden te onderwijzen en hij is 9 jaar oud. Een grappig ventje en toen we voor hem de eerste keer ontmoeten was het: Meh, ik weet het niet. Niet al te geïnteresseerd in eerste instantie. Maar zijn houding veranderde door de les heen. En aan het einde zei hij met volle overtuiging dat hij gedoopt wil worden op 26 April. Dus dat was echt geweldig om te zien en ik zie dat als een gigantische zegening. Helaas is daar recentelijk iemand overleden in de familie en iedereen is op het moment even in het rouwproces. Zo misschien verandert dat iets een beetje, maar ik kan daar waarschijnlijk het een en ander over vertellen volgende week.

Verder hebben we een andere waanzinnig aardige man ontmoet. Zijn naam is Jay en ik heb hem zo vaak al in de kerk gezien en ik heb nooit geweten dat hij geen lid was! Dus ik stond daar behoorlijk verbaasd van te kijken toen ik het hoorde. Maar hij was behoorlijk serieus over om gedoopt te worden want hij beseft dat zijn ziel op het spel staat en hij zeker wil weten of dit de juiste beslissing is omdat het eeuwige consequenties heeft. Dus hij is heel intens de kerk aan het onderzoeken, maar de manier hoe hij leeft is indrukwekkend. Hij heeft hele hoge standaarden waar hij bij leeft. Ik heb het sterke gevoel dat hij eens gedoopt zal worden, maar het is een kwestie van tijd wanneer hij er klaar voor voelt en hij zijn antwoorden heeft.

We zien echt veel geweldig werk gebeuren in onze area en er gebeuren echt geweldige wonderen! Hopelijk kunnen we blijven doorgaan op deze manier! Het is vermoeiend maar het voelt tegelijkertijd zo geweldig! Verder gaat alles goed met Elder Isom en mij en onze gezondheid!

Ik hoop dat jullie een fantastische week hebben en ook af en toe een zendingsmomentje zullen hebben om te delen waar jij in gelooft en kan mensen weten door wat dat komt!

Liefs,

Martijn

Ps, sorry for geen foto's, ik zit nu achter een computer waar ik mijn SD-kaart niet kan insteken. Ik zal mijn best ervoor doen om me volgende week daarin te verbeteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten