Het evangelie is voor iedereen

28 april 2014


Beste Allemaal!

Het is me hier weer het weekje geweest. Hard gewerkt en ik ben moe, maar voor een of andere reden voelt het zo goed om zo druk bezig te zijn en geen tijd te hebben om stil te staan en niets te doen!

Zo, als eerste de haardvuuravond van afgelopen week ging geweldig! Wij als zendelingen probeerden de jeugd enthousiast te krijgen over zendingswerk en probeerden ze uit te leggen dat ze daarin succesvol zijn wanneer ze mensen uitnodigen. In plaats van het gewoon in een toespraak te geven en om hun aandacht erbij te houden hebben we geprobeerd creatief te zijn door gebruik te maken van role play. Het gewoon uitbeelden voor ze wat ze kunnen doen (ook om het hier en daar grappig te houden). We hoorden van veel mensen dat het een succes was, dus hopelijk krijgen we daarvan de vruchten te zien!

We hadden ook afgelopen week een uitwisseling voor een dag met andere Elders. Ik eindigde in een andere area om daar met Afrikaanse mensen te werken, wat een erg leuke ervaring was. En mijn plaats werd hier vervangen door iemand anders. In die tussentijd zijn er echt hier wonderen gebeurd. We hebben nu twee doopdiensten gepland voor 25 mei van Brenden (we werkten met hem voor een tijdje) en Angelica. Ze zijn beiden rond de 9 of 10 jaar oud, maar dat maakt helemaal geen verschil. Het evangelie is voor iedereen en om eerlijk te zien is het leuk om jongere kinderen te onderwijzen. Als eerste zijn ze soms zoveel gemotiveerder dan andere mensen en het vereist voor ons een behoorlijke teaching skill om alles zo uit te leggen dat een 9 jaar oud kind het kan begrijpen, wat niet altijd even makkelijk is. Maar wel heel goed om te oefenen.
Om nu toch over kinderen te spreken, we zijn deze week ook begonnen met Ana te onderwijzen, ook 10 jaar oud kind. Hoe we ze gevonden hebben? Niet! Het kwam omdat ze uitgenodigd is door een van haar vrienden om mee te gaan naar de kerk en ze is nu totaal enthousiast om gedoopt te worden. Moeder wilde het nu even aanzien en haar erover laten bidden, maar ik zie daar nog veel gebeuren! :) Echt wonderen gebeuren hier!!

Verder van die families die laatst gewoon kwamen opdagen in de kerk; we zijn er eentje ervan gaan onderwijzen. Het is echt een fantastische familie met de naam Takanukufili. Jep probeer dat maar eens te onthouden en correct te spellen! ;) We bezochten ze gisteren en hadden een geweldige discussie. Het is een familie met 3 kinderen waarvan moeder alleen een lid van de kerk is en vader en de kinderen niet. Kinderen zijn zo gemotiveerd en vader wil meer leren over het evangelie. Dus daar zijn grote verwachtingen!

Ik voel me zo gezegend hier en echt wonderen gebeuren verbazen me! Meestal zijn ze klein, maar dat zijn de dingen die tellen en ik waardeer! ik hoop dat jullie een goede week zullen hebben en ook de Geest van het zendingswerk zullen voelen!

Liefs,


Martijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten