5de collega in Salt Lake City

19 mei 2014


Beste allemaal, 

Weer een week achter de rug. Zo transfers zijn over en ik heb nu weer een nieuwe companion! Elder Conrad, geweldige elder! Het is pas zijn 2de transfer in de zending en is dus 1,5 tot 2 maanden in het veld, dus hij is in zendingstermen een behoorlijk groentje, maar om eerlijk te zijn doet hij het beter dan de gemiddelde 2 maanden zendeling. Hij is 19 jaar en is van Missouri. Elder Isom is naar het gebied gegaan waar hij zojuist vandaan kwam en ze hebben eigenlijk gewoon van gebied gewisseld. Ik heb hier een aardig aantal verbaasde gezichten gezien dat ik nog steeds hier zit in South Salt Lake en afgelopen week vroeg iemand me hoeveel companions ik  hier gesleten heb sinds ik hier ben. Na wat rekenen is Elder Conrad companion nummer 5 in South Salt Lake voor mij. Ik weer alleen niet of het is iets om trots op te zijn :P

We hadden een hele geestelijk ringconferentie* achter de rug. Geweldige toespraken! Uiteraard gingen een paar over zendingswerk wat altijd een goed gevoel geeft als je als zendeling luistert :) Maar in het geheel kwam zendingswerk en het versterken van families naar boven en hoe leden daar meer in betrokken konden zijn. We probeerden als zendingen eerder daar aanwezig te zijn om mensen te kunnen begroeten, en het was raar om te ervaren dat ik eindelijk na 6 maanden mensen kon begroeten bij hun naam. Al het bezoeken van leden begint nu vruchten af te werpen. Maar toch zal het een stuk gemakkelijker zijn als gewoon iedereen een naambordje droeg! Maar dat neemt nu niet weg dat ik nog steeds elke dag nieuwe gezichten leer kennen, wat nog steeds een uitdaging blijft om het ook nog eens te onthouden. En het pas gedoopte lid deed het fantastisch, ze vertelde gewoon haar bekeringsverhaal en hoe het haar en haar familie heeft veranderd en op zoveel manieren gezegend heeft! Ik was echt onder de indruk hoe zelfverzekerd ze daar stond.

Het zendingswerk gaat goed, alleen een beetje stroef. We hadden een aantal doopdiensten gepland voor deze zaterdag. En nu ziet het er naar uit dat we er geen een zullen hebben. De familie Takanukufili is opgeschoven naar 31 Mei. Angelica heeft op het moment geen datum omdat ze niet zondag naar de kerk komt, en we hebben nog geen nieuwe datum voor haar. En we kregen van Brenden te horen dat ze misschien iets als familie gaan doen dit weekend en het veranderd moet worden, zo die is dus niet zeker... Maar hij is solid en gaat, als het deze zaterdag niet lukt, een van de weken daarna gedoopt worden. Dus we zullen zien, We zijn druk bezig en voor mijn gevoel lopen we niet in 7 sloten tegelijk, maar het werk voelt zo goed om te doen en ik voel me helemaal gelukkig!

Ik hoop dat jullie allemaal een goede week hebben, en voor iedereen die examens aan het maken zijn en hun jaar afronden wens ik heel veel succes toe! Ik hou van jullie!

liefs,


Martijn

Martijn's nieuwe collega elder Conrad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten