Synchroon strijken

26 mei 2014


Beste allemaal,

De week vloog weer eens voorbij en ik zit weer verbaasd achter de computer en ik probeer hard te denken wat er afgelopen week gebeurd is dat vertelwaardig is.

Als eerste, Brenden gaat dit weekend gedoopt worden en hij gaat er volledig ervoor. Toen het afgelopen zondag aangekondigd werd was hij er wel zenuwachtig over, maar hij gaat het geweldig doen en het komt allemaal goed. Alleen we proberen de doopdienst te organiseren, nog niet alles is ingevuld maar we krijgen het op tijd rond. Ik kijk ernaar uit en hoop jullie foto's ervan te sturen volgende week.

Verder blijven we druk bezig met zendingswerk (gelukkig maar) en de wijken helpen daarin ook hard mee! Zo heeft een van de wijken waar ik in dien het volgende gedaan. In de straat rond kijken voor een mogelijk project waar ze wat extra handen kunnen gebruiken in of rond het huis. Maar in plaats een heel leger met leden erop af te sturen proberen we de straat erin te betrekken zodat het een maatschappelijk project wordt waar een aantal leden en de zendelingen in betrokken worden.
Zo gebeurde het dat we afgelopen week in onze spijkerbroek in een tuin onkruid aan het wieden waren en probeerden de tuin op orde te krijgen. We kregen vieze handen en iedereen had een goede tijd. En als eindresultaat een mooie tuin, een persoon die ontzettend blij is met zijn tuin en een straat waar een tevreden gevoel heerst omdat ze een ander geholpen hebben :) 
Maar het werpt nog meer vruchten af! Wij krijgen meer mensen te ontmoeten en laten zien dat zendelingen veel meer zijn dat alleen mensen in pak die over Jezus praten, maar die ook mensen dienen. (en we eigenlijk niet zo eng zijn of raar).
Maar dit hebben vorige week ook gedaan en daaruit kwam een afspraak voort waar we terug mochten komen om meer over de kerk te vertellen, wat echt een geweldig ervaring was!
Dit is het evangelie in actie! We zijn hier om elkaar te dienen en mensen waarderen het zo enorm! En ik hoop dat jullie ook mogelijkheden zien om een ander te helpen want het maakt een verschil.

Over dienen gesproken. We hielpen ook met het voorbereiden van een kerk activiteit. En het kwam erop neer dat we kleden voor over tafels moesten strijken. En ik had een voorgevoel dat mensen me niet zouden geloven, dus voor al diegenen die het niet geloven, hier een foto! Jep, ik en mijn collega zijn aan het synchroon strijken ;) en misschien dat ik hiermee ook een moeder trots maak ;) 

Maar we doen het geweldig hier en ik en elder Conrad zijn gezond en wel, ik hoop dat jullie week fantastisch gaat!

Liefs,


Martijn


Steven Sharp Nelson van de 'Piano guys'

Hij is een lid uit de wijk waar Martijn dient


Geen opmerkingen:

Een reactie posten