Focussen op zegeningen

12 januari 2015


Beste allemaal,

We hadden een fantastische week. We hebben eigenlijk veel wonderen gezien in onze area en we hebben ook vele zegeningen gezien. Ik wil er graag eentje met jullie delen.

We hebben een nieuw lid dat gedoopt was afgelopen winter. Zijn naam is James. En hij heeft een moeilijk tijd gehad tussen zijn doopdienst en nu, speciaal op het gebied van werk. Zolang ik hier in Green River ben geweest was hij tot 2 maal toe van zijn werk ontslagen gewoon om er niet genoeg werk was. De laatste keer dat dat gebeurde viel hij terug in de oude gewoontes om met de stress om te gaan zoals roken en drinken. Hij zonk lager dan hij voorheen was maar met hulp van een geweldige wijk waren ze in staat om hem terug op zijn benen te krijgen na een aantal weken met werk.

Afgelopen week waren we ons aan het voorbereiden voor de les die we hem zouden geven en we dachten dat het goed was om over tienden te hebben. Toen we bij hem waren kwamen we erachter dan hij opnieuw zijn baan was verloren en het moeilijk had om alles rond te krijgen. Wij gingen door met onze plannen en spraken met hem over om God op de eerste plaatst te hebben en dat Hij alles dan op zijn plaats zou doen komen. Verder bespraken we wat hij kon verbeteren en hij bracht schriftstudie naar voren. Dus we focusten daarop. Ik hoopte zo erg dat dit hem zou helpen om sterk te zijn dit keer.

Halverwege die week kregen we een text bericht en het was kort maar recht door zee: ''Mosiah 24:14,15. “I have been really reading and praying. Today I got a job. I start tomorrow. Life is good. James'' Dat was een getuigenisversterker voor mij! Hij had een baan in een week en ik was daar zo dankbaar voor!

We zagen hem afgelopen weekend en hij gaf zijn getuigenis dat zolang we doen de dingen die we behoren te doen dat alles zal uitwerken. Hij heeft nu twee vergelijkbare situaties met twee totaal verschillende uitkomsten: Compleet ongelukkig zijn en werkeloos voor een maand of optimistisch blijven en werkeloos zijn voor een week. Hij zei: ''I dont have to be a rocket scientist to learn from this'' En ik ben het met hem eens. Als we God op de eerste plaats zetten en doen de juiste dingen dan zal Hij ons helpen. Voor hem was het verkrijgen van een baan, maar we kunnen zegeningen ontvangen in zoveel verschillende manieren! Als we maar goed genoeg kijken.

En dat is iets waar ik ben op ben gaan focussen. Ik probeer wat meer dankbaar te zijn in mijn gebeden. Pfff... er zijn zoveel dingen waar we dankbaar voor kunnen zijn als we maar goed genoeg kijken. En door dat heb ik meer zegeningen kunnen zien. Sinds we (jep, elder broadbent en ik) dat aan het doen zijn hebben we heel wat potentiele nieuwe onderzoekers. Er kwamen zelfs leden naar ons toe om ons te vertellen dat ze iemand aan het voorbereiden waren om met ons te ontmoeten. Dat is 1 van de meest opwekkende dingen die je kan overkomen op je zending :)

Verder zijn we ook voor rotstekeningen van indianen gaan zoeken. We hadden dat gehoord van één van onze leden dat we ze hier hebben. En we hebben ze ook gevonden!!! En uiteraard ook foto's ervan gemaakt. Het was super gaaf!!

Ook volgende week zijn er weer transfers. Ik heb geen voorspellingen ervoor; er kan van alles gebeuren. Elder Broadbent en ik hebben beide een reputatie dat we bijna elke transfer nieuwe companions krijgen. Dus we vermoeden dat 1 van ons Green River zal verlaten. Ik kan er ietsjes meer erover vertellen volgende week!

Succes met alles!!

Liefs,

Martijn





Geen opmerkingen:

Een reactie posten