Pasen en algemene conferentie.

6 april 2015

Beste allemaal,

Als eerste: VROLIJK PASEN!!! Ja ja, het mag dan wel een dag te laat zijn, maar dat maakt niet uit. Het is altijd goed om te herinneren dat Jezus Christus is opgestaan op die dag. Ik heb vele malen naar deze video gekeken en het brengt voor mij de message die Pasen heeft. Het is een fantasische dag!

https://www.lds.org/media-library/video/2015-04-1010-he-lives-celebrate-easter-because-jesus-christ-lives?lang=eng

Bekijk het voor je zelf :)

Zo, Algemene Conferentie, er waren geweldige toespraken. En dan waren voor een session live erbij! We zaten ongeveer daar.

Het was voor mij een geweldige ervaring om de profeet te kunnen zien. Maar voordat er mensen jaloers worden, wil ik toevoegen dat er voordelen zijn om het gewoon op een scherm te bekijken. Althans we zaten aardig dicht bij waren, moet ik zeggen dat de personen die spraken alsnog erg klein waren en je was constant op het scherm aan het kijken en dan switch je weer naar de real life persoon die aan het spreken was. En met 20.000 mensen is een zaal is de kans om afgeleid te worden door iemand 20 duizend keer groter. Dus misschien was ik niet te gefocust als mogelijk kon zijn, maar het was geweldig om daar te kunnen zijn. En zelfs in zo'n grote zaal kan je bekende mensen tegenkomen (zoals een familie van mijn vorige area die mij nog herinnerde, Elder Muntinga's zendingspresident, returned missionaries).

Ik heb geweldige toespraken gehoord die me erg opgebouwd hebben en ik hoop dat jullie het zelfde ervaren hebben. Zie foto met Elder Broadbent in Conference.

Ik wil graag eentje met jullie delen. Het was eentje van Elder Dale G. Renlund in de zaterdag middag session, en eigenlijk heb ik 1 van zijn quotes al ontvangen in een plaatje.

Hij vertelde dat mensen kunnen veranderen en de quote is zo waar. Hemels Vader kijkt naar onze potential, wat we kunnen worden en niet wat we waren. Elder Renlund quoted William Shakespeare in 1 van zijn toneelstukken over een persoon die zijn leven omdraait en het volgende zegt wanneer iemand over zijn verleden vraag: ''T'was I, but t'is not''. Dat is zo belangrijk omdat te weten! Ja, iedereen heeft een verleden maar we kunnen veranderen, en we moeten op de verandering focussen en niet met ons hoofd in het verleden blijven hangen. Wat was dat is wat God doet, dus laten we het ook onszelf doen.

Ik hou van jullie en succes met alles wat jullie doen

Martijn

(ps, de andere foto zijn de zendelingen waarmee ik dien, dit is ons district :) )





Geen opmerkingen:

Een reactie posten