Aanpassen en wonderen zoeken.

27 april 2015

Beste allemaal!

Hierzo gaat alles fantastisch! We hebben een goede week hierzo gehad. Ik moet zeggen dat ik nog druk bezig met aanpassen aan mijn omgeving, dat gaat ietsje trager dan ik dacht. Met nieuwe namen leren gaat ok, ik probeer gewoon mijn best te doen en introduceer mezelf gewoon aan iedereen. Ik vraag altijd hun naam maar aan het einde van de dag zijn het er gewoon teveel om te onthouden. Maar dan is er de optie om gewoon broeder en zuster tegen iedereen te zeggen en daarmee doen alsof ik ze al ken, dat is 1 van de voordelen van de kerk :)

En langzaam maar zeker maken we kleine stapjes om drukker bezig te zijn. Er was nog niet teveel te doen dus besloten we maar om elke dag een wonder te vinden. Het maakte niet uit hoe klein ze zijn, wat ze tellen, en als we alleen maar op de grotere zouden focussen dan zouden we zoveel missen. En ik kan jullie vertellen dat de Heer echt ons zoveel gezegend heeft! Ik wilde er eentje met jullie delen.

Afgelopen woensdag deden we onze best om zo druk mogelijk bezig te zijn, we kwamen een heel eind want voordat we het wisten was de dag al voorbij! En toen we die avond in onze appartement waren om terug te kijken op onze dag om ons wonder te vinden. We konden niets uitstaand vinden en we konden zeggen dat we veilig waren de gehele dag of dat niemand onvriendelijk tegen ons was, maar dat voelde dat we ze aan het opmaken waren (begrijp me niet verkeerd, het is belangrijk om voor die dingen dankbaar te zijn!). Maar toen we zo een beetje tot die conclusie kwamen dat er niet echt een wonder gebeurd was, kregen we opeens een telefoontje van 1 van onze wijkzendingsleiders. Hij vertelde ons dat hij zo juist iemand vond die geïnteresseerd is om met ons te ontmoeten en dat we volgende week een afspraak met hem hebben! We hadden nooit zoiets verwacht als een wonder te gebeuren! Dus deze opkomende week zullen we hem ontmoeten :)

Maar elke dag is er iets gebeurd dat we konden zien dat God bezig is met ons en ons zeker niet vergeten is. Hij is zeker betrokken in ieders leven en Hij vergeet geen een kind van Hem!

Verder hebben leden gebruik van mij gemaakt. Nja, meer mijn Nederlands. Er was een familie die bezig was met hun familiegeschiedenis en ze hadden documenten in Nederlands die ze niet konden lezen. En er was dus een Nederlandse elder in het gebied en besloten die maar te gebruiken ;) Dus afgelopen week was het mogelijk om ze een beetje daarmee te helpen. Het was zoiets kleins vanuit mijn perspectief, maar ze konden niet erover ophouden dat ze er dankbaar voor waren. Ik ben trots om een Nederlander te zijn en ook dankbaar om het te kunnen gebruiken op mijn zending! Dingen werken uit en ik geloof dat er inspiratie achter zit en dat ik met een reden naar dit gebied bent gekomen.

Verder is hier ook een aantal foto's van de week. De groep met mensen is het district waar ik in zit en de 'oudere' personen zijn de senior couples die we hebben en waarmee we werken :) En de helft van ons district is van het buitenland :D

Verder de was die we deze ochtend deden en het erg aantrekkelijk was om in die kleine karretjes te rijden en als laatste mijn poging om cello proberen te spelen (er kwam niet teveel van terecht als in goede muziek, maar het was fun en alles is nog steeds heel :) )

Let op met alles en ik hou van jullie allemaal!

Liefs,

Martijn













Geen opmerkingen:

Een reactie posten