Terug in Salt Lake City.

20 april 2015

Beste allemaal,

Ik ben nu op het moment ver weg van Wyoming, helaas... het was goede ervaring om daar te zijn. Ik zit weer in Salt Lake City, Utah. En dien op het moment in de Holladay North Stake. We zijn verantwoordelijk voor de gehele ring die bestaat uit 6 wijken. Dat is eentje meer dat ik had in Green River. Alleen het grote verschil is dat we geen 45 minuten moeten rijden om naar een andere wijk te gaan. We kunnen door ons gehele gebied rijden in 10 minuten. Het is zoveel kleiner en het is raar... Maar er nu overal verkeer en ik ben nog steeds een beetje aan het wennen.

Nu Elder Broadbent in Green River is gebleven heb ik een nieuwe collega: Elder Callaghan! Hij is van Alaton, New Hampshire en hij is alleen maar in het veld voor 3 maanden. Dat is redelijk nieuw en ik kan dat wel merken. Dat is ook iets om aan gewend te raken, dat mijn collega nog niet zoveel ervaringen heeft. En ik bedoel dat niet slecht, het is gewoon anders. Maar hij is een goede zendeling en heeft een geweldige attitude over zendingswerk.

Maar voordat ik Green River verliet nam een familie ons mee naar Farson. Het is een klein plaatsje en je moet maar even op een map opzoeken. Maar we hebben letterlijk legendes gehoord over het ijs daar en hoe groot het was. En ze wilden ons trakteren op ijs :) Dus dat komt mooi uit, wat wij wilde weten of de verhalen waar waren. Dus wij reden erheen en ze vertelden me dat ik gewoon 2 bolletjes moest nemen. Dus ik maakte die order en mensen... je moet het 'tje' gedeelte weglaten. We kregen letterlijk giga ijsbollen!! O_O ik was er verbaasd van en twijfelde aan mijn mogelijkheden of ik het kon opkrijgen (zie foto!)

We deden ongeveer er 45 minuten erover om het op te krijgen... en ik voelde alsof in ik een coma was. Het was goed! Maar we hadden niet zoveel honger meer voor de rest van de dag ;) Maar het was het zeker waard!!

Ik heb verder niet zoveel te melden. Ik ben druk bezig om met gebied met de mensen te leren kennen, en ik heb nog veel werk daarin te doen ;) maar alles gaat goed met me en ik heb het hier in Holladay naar mijn zin :)

Maar de mensen die ik daar al heb ontmoet zijn fantasties! En ik heb mij een aantal keren geïntroduceerd dat ik van Holland was en dan begint er iemand opeens Nederlands tegen me te spreken. Ik heb het gevoel dat de halve ring Nederlands spreek of in zekere zin een relatie heeft met Nederland. Dat was een leuke verrassing. Maar elke keer wanneer iemand Nederlands tegen me spreekt, versta ik het gewoon, maar ik ben er niet bewust van dat het Nederlands is, dus elke keer als ze iets tegen mij zeggen, gaan er 2 of 3 seconde overheen voordat ik het registreer. En wanneer ik Nederlands terug spreek, klinkt het gewoon normaal in mijn hoofd en hoop ik dat het de juiste taal is, want ik registreer het niet meer zo goed en het switchen van talen gaat erg onbewust. 

Het was een interessante ervaring maar leuk dat ik mijn Nederlands kan oefenen :) 

(en het mag nu zo gebeuren dat ik mijn zending hierzo kan beëindigen en het mijn laatste gebied kan zijn. We zullen zien ;) )

Succes met alles en ik mis jullie!

Liefs,

Martijn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten