Het onverwachte is geen toeval

22 juni 2015


Beste Allemaal,

Deze week zijn er veel onverwachte dingen gebeurd, op een goede manier.

Dit was 1 van onze onverwachte dingen: Pannenkoeken (of pannekoeken, ik weet niet meer wat de nederlandse spelling ervoor is). Maar voordat ik er meer over vertel moet je maar eerst de foto's bekijken. Zo we gingen lunchen met wat andere zendelingen en eindigde in dit restaurant waar ze een challenge hadden om deze grote pannenkoeken te eten in 30 minuten. De helft van deze groep heeft het geprobeert (waar onder mijn companion Elder Feiner). Nja, het lukt ze niet, ik kan daar kort over zijn. Maar niet gedacht om ooit zulke pannenkoeken te zien op mijn zending (of in mijn gehele leven).

Maar andere onverwachte dingen die er zijn gebeurt in de afgelopen week. Afgelopen Donderdag hadden we geen dinner appointment en we moesten dus naar huis gaan. We leven buiten onze gebied en met lopen duurt het altijd lang om daarheen te gaan, dus met tegenzin gingen we daarheen om wat te eten. Dus we zijn maar 10 minuten binnen en dan klopt er iemand op onze deur. (normaal gezien klopt er nooit iemand op onze deur!) Maar wij open het we zien een volwassen man wie vraag voor onze help. Dus na wat vragen stellen vinden wij het uit dat hij in een slechte situatie zit maar ook waar hij leeft en na een korte tijd weten we het telefoon nummer te krijgen van de bishop van waar hij leefd. Het rare was dat het zoveel sneller ging omdat hij bleek in 1 van mijn oude area's te zijn en ik nog steeds het telefoon nummer had van de zendelingen daarzo, dus dat ging zoveel sneller. Hij had ook nog iemand nodig die hem naar zijn bisschop kon brengen zodat hij hem kan helpen en we vonden geweldige leden die ons daarmee kunnen helpen.
Teveel dingen waren te toevallig hoe we hem konden helpen. Maar als klap op de vuurpijl toe we ons appartement weer verlaten, waren we onder weg naar onze gebied en een man roept naar ons: 'Elders!' En toen we met hem aan het praten waren vroeg hij voor onze help of we het telefoon nummer van zijn bisschop kon krijgen. Hij wist alleen maar zijn address en dat was alles. Het 'rare' was dat dat 1 van Elder Feiner's vorige area's was en we wisten wie dat moesten vragen en na een tijdtje kregen dat ook voor elkaar. Die paar dingen kosten onze gehele avond, maar nu ik erop overna aan het denken ben ik tot een aantal conclusies gekomen:

Al deze dingen waren te toevallig dat we ze geen toeval meer konden noemen, het leek erop dat we een onderdeel waren van een groter plan. Ik voel er zo sterk erover dat Hemelse Vader erachter was en dat Hij bezig is met Zijn kinderen. Ook zag ik dat wij gewoon ons best doen en we wisten niet eens dat we op de juiste plaats waren. Maar wanneer we allemaal ons best doen dan zullen we op de juiste plaatsen zijn waar we moeten zijn om een ander te helpen.
Ik heb groter vertrouwen in God gekregen en deze evaringen waren maar een smal gedeelte van deze week. Er zijn meerdere vergelijkbare ervaringen gebeurdt en het is zo fantastisch wanneer ik de zie en ze herken. En ik hoop dat we allemaal ze zullen zien in de komende week!

Ook kunnen jullie Maurice en Victoria in jullie gebeden houden? ze gaan beiden door een moeilijke periode en hopelijk zullen beide dat zelfde vertrouwen voelen die ik heb gevoelt in de afgelopen week.

Maar zet hem op met alles en ik hou van jullie!!

Liefs,

Martijn


ps en de andere foto is mij door de regen lopen met een coole regenboog op de achtergrond!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten