Alles blijven geven in heet weer

29 juni 2015


Beste Allemaal,

Het begint hierzo heet te worden in Utah, en het is raar om 3 cijfers te zien om een thermometer (in farenheit) want normaal gezien gebruik ik 3 cijfers in temperatuur om mijn eieren te koken ofzo. Dus we zweten veel en drinken ook ongelovenlijk veel. En dat dan de gehele dag door wanneer we overal in ons gebied wandelen. En er zijn dagen dat er niets gebeurd en ik vraag me dan zo nu en dan af of het allemaal de moeite waard is, het is zoveel gemakkelijker om gewoon binnen te blijven waar het koel is en wachten totdat iemand je belt en je hebt dan iets om te doen. Maar aan de andere kant voel het goed om te weten dat je je best gedaan hebt en je buiten was om het werk van de Heer te doen. Het is hard omdat gevoel te beschrijven, maar het voelt zo goed. Maar ik hoop ook dat er iets gebeurd van de pogingen die we proberen.
We hebben op het moment een moeilijke tijd om met onze onderzoekers te ontmoeten

Het was een geestelijk week die we hebben gehad. We mochten weer naar de tempel gaan! Dat is altijd en hoogte punt wanneer we die gelegenheid hebben! En ook hadden we een zone conference als een zending, we konden weer instructies krijgen van president Eberhardt. Hij deed het geweldig en sprak over dingen die ik nodig had. Het quote van een toespraak van Peter Vidmar, hij is een atleet en won een onderdeel van de olymische spelen in 1984. Hij sprak over hoe die ervaringen voor hem was en over de lessen die we eruit konden leren, die was er 1 van:

''The champions didn’t win by running twice as fast, by jumping twice as far, or by scoring twice as many points as their opponents. In many cases they won by just a fraction of a second, a fraction of an inch, or a fraction of a point. Likewise, and more important, the champions didn’t win by training twice as hard as their opponents. If another gymnast trains six hours a day, I can’t train twelve hours a day. Twelve hours a day in a gym just isn’t healthy! But I can train six hours and fifteen minutes a day. This is where giving it that little extra and going the extra mile makes the difference.''

Ik had die les nodig, speciaal nu het einde van mijn zending langzaam in zicht komt, maar het is voor ons allemaal. We kunnen onszelf verbeteren met kleine beetjes. Het is niet iets extreem groots dat we moeten doen om een verschil te maken in ons leven. Maar het bij een klein beetje beter zijn kan het verschil maken tussen de eerste plaats en de tweede.

Ook werden ons uitdaging gegeven. Een daarvan was om iedereen om verwijzingen te vragen. Ik was daar een beetje sceptisch erover want ik heb het gedaan in het verleden het had me niet geholpen. Maar ik zoiets van 'ach, waarom niet, ik kan het gewoon opieuw proberen'. Deze we zijn overal aan het vragen en tot mijn verbazing beginnen de leden ons verwijzing te geven, het eigenlijk werk! Ik dacht aan een schrift text in Johannes 7:17 en het klinkt zoiets als dit: 'Wie ernaar streeft te doen wat God wil, zal weten of mijn leer van God komt of dat ik namens mezelf spreek.'
We kunnen alleen dingen voor onszelf weten wanneer we ze gewoon proberen, put them to the test en zie of het werk.

Ik hou van jullie allemaal en succes met deze week!
Liefs,

Martijn


En dan de foto die ik heb toegevoegt, eentje dat ik in de koferbak was opgesloten en de andere ben ik de bijbel aan het lezen (dat ding was zwaar!)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten