Kiezen voor de juiste bestemming

6 juli 2015


Beste Allemaal,

Zo, we hebben overplaatsingen morgen en we kregen net onze telefoontje over wie weg gaat en wie in het gebied zal blijven. Ik blijf hier in Holladay en Elder Feiner zal overgeplaats worden naar een nieuw gebied. Verder kreeg ik ook te horen dat ik een groentje als een companion zal krijgen. Ik zag die niet aankomen en het voelt als een zware verantwoordelijkheid, om eerlijk te zijn  eigenlijk een beetje overweldigend. Maar aan de andere kant zal dat veel van mijn aandacht vragen en ik moet zeggen dat ik dat zal nodig hebben in de laatste paar weken van mijn zending (en dat ik zo raar omdat te schrijven). Dus ik zal gefocust blijven. Volgende week kan ik jullie meer vertellen over hem en ook uiteraard ene foto sturen :)

Verder gebeuren er intressante dingen in ons gebied (en dat is niet altijd voor het goede), maar ik leer er veel van. Zo, nu gebeurde het dat Maurice de Boek van Mormon aan het lezen was en kijk kwam bij een hoofdstuk dat hem van streek maakte. Het zei dat het niet beschreef de God waar hij in geloofde, we dachte dat hij er wel overheen zou komen als hij doorging met lezen. Maar over de afgelopen paar weken blijft hij ermee terug komen en kan het niet los laten en weet het op het moment niet meer zo zeker of de Boek van Mormom waar is... We gaan het waarschijnlijk eventje alleen laten voor een maand om hem de tijd te geven zodat hij tot zijn eigen conclusies zal komen en we zullen zien waar hij staat en wat hij van de kerk denkt.
Aan de andere gebeurde exact het zelfde met Clark, hij is ook nog steeds van de Boek van Mormon aan het lezen en maakte de zelfde opmerking afgelopen vrijdag. Maar het staartje van deze ervaring was anders. Hij er eerlijk erover hoe hij erover voelde maar vervolgde dat hij gewoon doorging met lezen en een aantal hoofdstukken later hij de Geest voelde. Hij gaat gewoon door met geloof en niet met een perfecte kennis van alles. En de uitkomst tussen deze twee is zo anders en we kunnen zoveel eruit halen voor onszelf.
Dingen en mensen zijn niet perfect en we hebben allemaal geloof nodig in alles wat we doen. We zullen allemaal moment vinden in ons leven dat er iets opzet over iets. Dat kan in de kerk zijn, maar ook overal in ons leven. We hebben allemaal heldere momenten dat we een pad kiezen waarvan we weten en overtuig zijn dat het de juiste is omdat we weten waar het ons heen zal leiden. Maar als we kuilen en hobbels in de weg vinden wil dat niet zeggen dat we de verkeerde weg hebben gekozen, want het leid ons nog steeds naar de juiste bestemming.

We leren van de schriften dat 'ye receive no witness until after the trial of your faith' (Ether 12:6) en dat deze ons ervaringen zullen geven 'and shall be for thy good' (DC 122:7). Het is raar maar deze dingen zullen ons zeker ervaringen geven waarvan we kunnen leren en wanneer we op vasthouden aan de dingen waarin wij geloven. En wanneer we vragen erover hebben om dingen soms tegenspreken dan is het de kunst om eraan vast te blijven houden. En wanneer we dat doen dan zullen dat getuigenis ontvangen.

Ik zie jullie volgende week weer en zet hem op voor deze week!

Liefs,

Martijn


Ps, dit zijn de foto's van de district waar ik in zit en zie ons in our 'mission car'! (nja, iemand gaf on een rit op zijn golf wagen)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten