Werken met leden is awesome

4 november 2013


Beste allemaal,

Als eerste, ik sta met een lama op de foto (zie foto, duh :P) Gewoon omdat het kan en hoe vaak krijg je daar nu de gelegenheid voor? :P Ze hebben niet op me gespuugd (voor mijn collega was het een ander verhaal, maar hij leeft gewoon nog ;) )

MEN!!! Werken met leden is echt awesome!! En het werk is daarmee zoveel effectiever! We hebben dat weer gezien de laatste week. Een geweldige familie in Big Piney had gewoon een vriend uitgenodigd om mee te gaan naar de kerk. Hij heeft daar ja op gezegd en dat is voor een paar weken zo gegaan. Op een zeker moment hebben ze ons erbij betrokken en uitgenodigd om de eerste les met hem te hebben. Zo gezegd zo gedaan en afgelopen zondag hadden we na de kerkdienst een les met Kayler (hem :P). Er was een grote groep die daar bij aanwezig was, Hij is jonge mannen leeftijd (jongensorganisatie in de kerk van 12-18 jaar) en de ondersteuning van de jeugd daar was enorm aanwezig. De les was echt super!! De geest was daar zo sterk aanwezig en het was voor iedereen die daar was een opbouwende ervaring. Kayler is 1 van de mensen daar die zo voorbereid is door de Heer en hij heeft ja gezegd om gedoopt te worden en dat is gepland op de 23ste van deze maand. Dus echt SUPER!! Hopelijk gaan er geen onverwachte dingen gebeuren die roet in het eten gooien (maar hard bidden dus ;) ).

Dit was voor mij enorm versterkend om meer gemotiveerd te zijn om met leden samen te werken! Het werkt echt zoveel beter en wij zendelingen zijn bijna niets zonder hun ondersteuning (ik voel me bijna schuldig dat ik geen aandeel had in het vinden van hem).

De ringpresident heeft me laatst aangesproken of ik gewillig wil zijn om op hun ringconferentie (grote bijeenkomst van verschillende gemeenten bij elkaar) een toespraak te geven. Tuurlijk wil ik daar gewillig voor zijn, maar ik ben echt enorm gespannen en bang om alles te moeten zeggen in een taal die ik nog steeds niet beheers en nog niet volledig uit mijn woorden kan komen, en dat dan voor honderden mensen! De conferentie is komend weekend en natuurlijk ga ik spreken over..... zendingswerk! (duh :P). Maar de andere kant is dat de perfecte gelegenheid om zendingswerk te doen en leden te motiveren om samen met ons zendingswerk te doen. Of beter gezegd dat wij met HUN zendingswerk gaan doen. De toespraak van Elder Ballard van de laatste conferentie gaat me daar enorm bij helpen!

Verder was het hier afgelopen week Halloween. Helaas konden we niet de straat op, want om op deuren te kloppen op Halloween.... nope, dat gaat hem niet worden (en een lid heeft ons al als voorpret gebruikt om ons de stuipen op ons lijf te jagen). Maar het is hier zo’n groot gebeuren vergeleken bij thuis, echt het hele dorp doet daar aan mee, dat is wel gaaf om te zien hoe iedereen het naar de zin heeft. En wij? wij zaten gewoon lekker thuis :P geweldige gelegenheid om je dagboek uptodate te brengen of zo (of een nieuwe pen te maken ;) ) of een rare foto te maken van je collega en lekker veel pret te hebben (dat mag ook wel).

Het gaat allemaal goed. We hebben gisteravond een temperatuur bereikt van 19 Farenheit, geen idee hoeveel dat is (-7.2 Celsius), maar ik weet dat 32 graden vriespunt is, dus het is gewoon KOUD!! Helaas was er geen sneeuw meer zoals begin van deze week (of misschien ergens goed). Ik leef nog en geniet er eigenlijk volop van! :) en de sterrenhemel is ‘s-avonds echt prachtig!

Ik hou van jullie allemaal en bedankt voor alle ondersteuning!

liefs,

Martijn



Halloween

Geen opmerkingen:

Een reactie posten