Doopdienst en overplaatsing

25 november 2013


Beste allemaal,

Als eerste ik kreeg net te horen dat ik word getransfert (overgeplaatst) .... helaas maar waar. De mensen zijn echt geweldig hier en als je met ze gaat werken dan ga je echt van ze houden en om ze geven. Maar goed, het zendingsleven gaat ook verder en ik moet maar andere Amerikanen wat Nederlandse cultuur bij brengen ;) (en wat andere collega's ). Dus jullie krijgen volgende week te horen waar ik dan beland ben.

Afgelopen zaterdag was de doopdienst geweldig! Het is awesome om iemand zo te zien groeien, totdat hij de beslissing maakt en de daadwerkelijke stap naar de doop zet! Hij werd gedoopt door zijn vriend, die ook maar net priester is, dus dat was een geweldige ervaring voor hun beiden (hij was zelfs meer zenuwachtig dan Kyler zelf). Het ging allemaal in 1 keer goed en het was een fijne sfeer die daar aanwezig was. Er was veel man aanwezig en dat was goed om te zien dat hij zoveel ondersteuning krijgt van de wijk. Hij komt op zijn plaats terecht. Uiteraard hoort er ook een foto bij, van links naar rechts: Elder Alexander, Kyler, Braxon, ikke, Elder Mohlman (en nu zo terugkijkend naar de foto, ze stonden echt stijf van de spanning.)

De daarop volgende zondag werd Kyler bevestigd en kreeg hij de gave van de Heilige Geest! Geweldig! Want zonder dat kan je even goed gewoon een zandzak dopen en het heeft het zelfde effect. Hij keek echt enorm uit om de Heilige Geest te krijgen en het deed mij beseffen wat een grote gave dat is! We kunnen echt altijd de Heilige Geest bij ons hebben, als we natuurlijk waardig leven, maar dan hebben we altijd iemand bij ons waar we op kunnen leunen, leiding van krijgen en hij kan ons troosten. DAT IS GEWELDIG!! En ook soms zeer nodig.

Naast dat het zo geweldig gaat, is het soms ook wel behoorlijk frustrerend om met sterfelijke mensen te werken die van de ene op de andere week compleet hun gedachten veranderen of gewoon echt koppig zijn.... (soms wil je gewoon even hun keuzevrijheid van ze afnemen zodat ze een keer bidden en zien wat een geweldige zegen dat is en het vervolgens alleen maar willen doen... maar dat gaat niet ;) ) Ik snap niet hoe Hemelse Vader met ons kan werken, Zijn ver van perfecte kinderen, maar toch om 1 of andere reden lukt dat. Hij heeft zoveel geduld met ons en deze situaties geeft mij ook de gelegenheid om geduld te ontwikkelen ;) (het is hard nodig!).
Maar aan de andere kant, zoals ik in het begin zei, is het ook leuk om met mensen te werken. We hebben een onderzoeker, Steve, en hij krijgt al voor jarenlang de zendelingen over de vloer. Nu denk hij dat hij uiteindelijk klaar is omgedoopt te worden. Hij is al meer dan twee weken gestopt met kauwtabak (geen idee of dat het juiste Nederlandse woord ervoor is ) en hij staat gepland om op de 21 december gedoopt te worden :D  en helaas ben ik er dan niet meer..(grrrr).. maar ik ben dankbaar dat ik hem die beslissing zag nemen! :)
Zendelingen door de jaren heen hebben zo veel zaadjes geplant en het is geweldig om het resultaat nu te zien wat het effect is. Dat is ook wat ik nu  aan het doen ben, zaadjes planten bij zoveel mensen als maar mogelijk is. En er zal een tijd komen dat het hun tijd is om iets met dat zaadje te doen. 
We doen dat allemaal wanneer we iets delen met iemand anders, gewoon zaadjes planten. Dat is soms jammer dat zendelingen meestal niet zien wat het effect is van wat ze doen, want zij gaan van hot naar her. Maar als leden er bij betrokken zijn, kunnen zij dat wel zien!

Ik moet helaas stoppen, maar dank je wel voor jullie gebeden en ik hou van jullie!

Liefs,

Elder Scherf


Doopdienst van Kyler


Geen opmerkingen:

Een reactie posten