Hastening the work …

11 november 2013


Beste allemaal,

Sorry dat de mail zo laat aankomt. De dag was verschrikkelijk anders door zoveel redenen. Normaal mailen we vanuit de bieb, maar toen we aankwamen, stonden we verbaasd voor een dichte deur... het bleek hier veteranen-dag te zijn en natuurlijk weten wij dat niet. Dus we typen nu in het kerkgebouw vanuit de family history center (=afdeling waar het mogelijk is om stamboomonderzoek te doen), omdat er hier computers zijn, maar uiteraard hebben wij de sleutel niet en duurde het een paar uur voordat iemand voor ons kon open maken. En thuis zaten we zonder water door werkzaamheden (ook zonder waarschuwing of zo!) Deze dag loopt vandaag al lekker, en waarschijnlijk liggen jullie nu al te slapen en lezen het de volgende dag.

Maar ik vind het geweldig om weer jullie mail te lezen!! het maakt mijn dag helemaal :)

Als eerste: mijn toespraak ging goed tijdens de ringconferentie. Uiteraard moest ik als eerste spreken en het ijs breken... dus ik heb de toespraak in het begin met knikkende knieën gedaan, maar het eindigde goed. Natuurlijk was ik er kritisch over, maar ik hoor van heel veel reacties dat het goed ging, dus dan maar daarvan uit gaan ;) de hele conferentie ging over ''hastening the work of salvation'' (het verlossingswerk versnellen) en hoe leden een aandeel kunnen hebben om zendingswerk te doen. Uiteraard geweldig om te horen als zendeling :D! Maar naast dat was de Geest erg sterk aanwezig. En bovenop al deze vreugde zag ik in de zaal een paar van onze onderzoekers zitten! Dus ik hoop heel vurig dat ze ook de Geest voelden en dat het ze gaat helpen in hun bekeringsproces.

We hadden ook deze week een afspraak met Kyler (nog steeds geen idee hoe ik zijn naam schrijf, maar de uitspraak blijft hetzelfde) en het lijkt erop dat zijn doopdatum solid is! :D Hij kijkt ernaar uit en hij is zo voorbereid! Hij krijgt heel veel support van leden en jeugd vanuit de kerk en wordt geweldig opgevangen! Het is geweldig om hem vooruitgang zien te maken in zo'n korte tijd in het evangelie; zijn getuigenis en kennis van Christus groeit en het is indrukwekkend omdat te zien.

En dan op donderdagochtend wanneer je je klaar aan het maken bent voor de dag naar beneden geroepen en dan sta je verbaasd te kijken met enorm grote ogen naar een pakket met jouw naam erop!! Dank je wel thuis!! Jullie hebben me daarmee echt verrast!! De sjaal is echt super!! Ik had die echt nodig maar kon het nergens vinden, dus ik draag hem echt dagelijks. Maar kan iemand me vertellen wat de bedoeling is van 1 handschoen? Iemand vergeten de 2de erin te stoppen? * Ik heb me daarover helemaal suf gelachen ;) Maar zie de foto voor mijn reactie.

Het werk gaat maar door hier in Kemmerer en ik hoop dat de conferentie de leden meer motiveert voor het zendingswerk.
Ik hou van jullie en zet hem op in jullie dagelijkse leven! Jullie zijn in mijn gebeden

Liefs,

Martijn

*notitie van de blogbeheerder: Vanwege ruimtegebrek zit de tweede handschoen in een ander pakket, die hopelijk later zal arriveren.

Pakketje voor Sinterklaas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten