In Salt Lake City

28 november 2013


SUPRISE!!!! Haal die verbaasde uitdrukking van je gezicht want deze mail is echt van mij ;) En nee, ik ben niet ongehoorzaam.

Lieve allemaal,
Ik vergat te vertellen dat mijn p-day (vrije dag) verplaatst is van maandag naar donderdag (alleen voor deze week) omdat het thanksgiving is. Dus we hebben maandag hard gewerkt maar we mochten alleen mailen en de was doen. Al het overige zal vandaag moeten gebeuren. Maar dan kan ik lekker nog een mailtje sturen hoe het gaat en waar ik ben beland.

Allereerst ik zit in Salt Lake City, in het zuidelijke gedeelte ervan in ons gebied, in de South Salt Lake Stake (duh :P). Ik heb een nieuwe collega, Elder Ahwireng. Hij is oorspronkelijk van Ghana (flip... ik weet niet meer hoe je het schrijft) maar hij komt van Michigan..  Hij is een awesome elder en het klikte meteen goed tussen ons. Je kan echt enorm met hem lachen maar hij is ook echt heel ijverig in het zendingswerk! Kan ik dus veel van leren :) Ik ben pas hier 1,5 dag in dit gebied en heb weinig mensen ontmoet, maar zover ik de leiders van wijken en ring heb gezien en heb leren kennen, ze zijn geweldig, enorm gewillig en echt zendingsgericht! Wat wil je meer dan dat als zendeling?! (behalve doopdiensten :P) Dus het ziet er echt belovend uit! Ik mis Wyoming wel hoor, het is hier toch weer een andere cultuur dan daar, maar we maken maar het beste ervan :)

Verder hier natuurlijk ook een foto van mijn collega en ik. De andere foto is met andere zendelingen van ons district (er zijn meer, maar zij zijn nu net hier ;)) (van links naar rechts: Elder Oyungerel, Me, Elder Strollo en Elder Ahwireng). Owja, en de reden dat wij in onze dagelijkse kleren zijn? We gaan zo meteen met de hele zone football (de echte realdeal :P) doen, dus ik snap eigenlijk niet waarom de anderen in hun pak rondlopen. Maar ik kijk er wel naar uit :) en zelfs nu ik 2000 feet (zit nu op 5000) gedaald ben in de hoogte ben ik na 15 minuten nog steeds helemaal buiten adem :P (snap echt niet hoe die
Amerikanen hier boven het vol houden).

Dus vandaag mijn eerste thanksgiving!! WHOEHOE!! en Elder Ahwireng had al 3 etensafspraken gemaakt voor vandaag. Dus dat wordt zien of ik dit overleef... maar dat komt wel goed ;)
Maar het geeft ons ook de gelegenheid om te zien waar we ECHT dankbaar voor zijn. Want wanneer we daarbij stil staan dan zien we hoe veel zegeningen we krijgen!! Voornamelijk kleine, dus het is de kunst om die te zien in plaats het te zien als een 'normaal' of een 'gewoon' iets. Het geeft ons een zoveel betere en positieve blik op ons leven :)

Maar ik ga hangen, ik ben dankbaar en trots op jullie allemaal en geniet van jullie avond!!! :D ik hou van jullie

liefs,

Martijn



Met nieuwe collega: elder Ahwireng

Geen opmerkingen:

Een reactie posten