Rare wegen

18 november 2013


Beste allemaal,

Wat een weekje weer. Sneeuw komt en gaat en ik heb het gevoel dat de winter hier 3 dagen per week is! We hebben hier behoorlijk wat sneeuw gehad afgelopen paar dagen. Maar de temperatuur is vandaag weer hoger en alles is dus weer aan het smelten. Zaterdag heeft het hier enorm hard gesneeuwd! Na een uur lag er zo rond de 5 cm al op de grond! Niet normaal hard dus! Hier wat foto's om het te bevestigen en hoe we na afloop eruit zagen :P (en ik heb een muts, dus geen zorgen, maar ik wilde zien hoe ik eruit zag met wit haar, en ik lach nog steeds :P . De andere elder die je ziet is elder Mohlman). Uit veiligheid zijn we maar de dag gaan lopen in plaats van de auto, maar het was in de avond zo erg dat je weinig meer kon zien en dus zijn we iets eerder naar huis gegaan. En de sneeuw was niet eens goed! Kon helaas geen “sneeuw elder” maken, komt nog ;)

Ik heb een paar weken geleden over een familie geschreven die we geholpen hebben met verhuizen en die daarna open was voor de discussie. Dat verhaal krijg nu een staartje. Na de eerste discussie hadden we gevraagd of de bisschop van de wijk daar langs kon gaan om zo de wijk er meer in te betrekken. Helaas was die familie na de eerste discussie niet meer zo geïnteresseerd en op een gegeven moment hebben ze maar ons gevraagd om niet meer langs te komen... lekker dan, maar helaas dat gebeurt ook in het zendingswerk. Een week nadat dit gebeurd is, kregen we opeens een enthousiaste bisschop aan de lijn. Hij was langs de familie gegaan en kreeg ook hetzelfde te horen als ze tegen ons hebben gezegd. Maar voor hij op hun deur klopte, klopte hij op de verkeerde deur en vond daar een inactief lid die in jaren niet meer naar de kerk is gekomen en heeft met zijn vriendin (geen lid) een kind, dat ze graag willen inzegenen in de kerk. De bisschop heeft met ze gepraat en ze willen heel graag terug komen naar de kerk. Dus we hebben daar afgelopen week een enorme goede les gehad en ze zijn gemotiveerd en enorm voorbereid voor ons, dat is weer een doopdienst in een aantal weken (hopelijk). De Heer heeft echt rare wegen om ons bij zijn kinderen te krijgen, maar aan het einde werkt het altijd!

Dus komende week hebben we de doopdienst van Kyler, ik zal zeker vertellen hoe het ging en proberen een foto ervan te maken. We hadden hem afgelopen week de laatste lessen voor zijn doop gegeven en hij is er helemaal klaar voor! :D

Volgende week (dinsdag) hebben we weer transfers (overplaatsingen), we krijgen die maandag daarop te horen wie er weg gaat. Aangezien we hier met een trio zitten, zal er waarschijnlijk 1 van ons weg gaan. Helaas... ik begin er net aan gewend te raken om met z'n drieën te werken en we zijn net op elkaar ingespeeld. Ik ben bang dat ik de hoogste kans maak om weg te gaan aangezien ik hier het langste zit. En ik wil niet weg, ik ken eindelijk de mensen en ik hou van dit gebied. Maar goed, dat zal ik waarschijnlijk ook over mijn volgende gebied en collega's zeggen ;)

Dat was mijn week in een notendop! Ik leef nog en ben van plan om dat nog even vol te houden. dank jullie wel voor alle mails en gebedjes! Ze helpen me echt!

Liefs

Martijn

ps, pap en mam, de andere twee pakketjes zijn aangekomen :) dank je wel, ik zal deze 2 handschoenen goed gebruiken! en ik probeer me in te houden tot 5 december (lukt wel want thanksgiving zit er nog tussen in ;P). ik hou van jullie!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten