Families r forever

9 december 2013


Beste allemaal!

Het is me het weekje weer wel zeg! Heel veel afspraken zitten maken en helaas weinig die er daadwerkelijk door gingen.. we gaan proberen daar iets aan te veranderen komende week. Maar we vonden naast dat alles wel mensen die zover gemotiveerd lijken om de discussies te krijgen! Dus dat is goed dat is belovend.
Een daarvan zijn Josh en Joy. Zij is een lid maar niet echt actief, maar ze wil weer heel graag terug komen naar de kerk. Dus ze wil weer daarnaast alle lessen krijgen zodat ze wat actiever wordt en daarin wilt ze ook meteen hem erin betrekken. Ze was heel open erover en zegt gewoon lekker tegen hem: Zo, wanneer ga je gedoopt worden. Nja, hij weet wel meteen waarom wij daar komen en waar we naartoe willen werken. Maar hij is erg geïnteresseerd en heeft een christelijke achtergrond.

Een andere familie die we de eerste week gevonden hadden waren Lesly en Stormy, een moeder en dochter. Helaas heeft moeder een gehoor probleem en krijgt dus niet alles mee van wat we zeggen (ze zou een gehoorapparaat krijgen deze week maar daarin ging iets mis), maar ze is echt zo vriendelijk en zegt elke keer sorry omdat ze ons niet hoorde. de dochter heeft al vier sets zendelingen er doorheen gewerkt en het boek van Alma al 4 keer gelezen! Zo geïnteresseerd en weet eigenlijk al zoveel dat we ons afvragen waarom ze nog niet gedoopt is. helaas werden ze ziek en moeten we wachten tot ze zich weer beter voelen en we ze weer kunnen bezoeken.

De sneeuw is nu ook in Salt Lake begonnen en behoorlijk snel ook! We hadden een afspraak met iemand en toen we klaar waren was onze auto helemaal ondergesneeuwd van een paar cm! Dus sneeuwschuivers zie je overal door de straten rijden en mensen hun tuinen de sneeuw weg scheppen en de stoep sneeuwvrij maken. Geeft ons weer een mogelijkheid om ze daarmee te helpen en ze op die manier te benaderen en een goede indruk achterlaten :)

Sinterklaas..... helaas vieren ze dat niet hier, tss.... dat ze zo’n feestdag overslaan!! Maar goed, ik als trouwe Nederlander ben dat zeker niet vergeten en heb braaf mijn schoen gezet, helaas bij een gebrek aan een openhaard maar een kacheltje gebruikt :p (zie foto) Het gaat om het idee ;) en ik ben ook enorm verwend door sint!

Ow ja, vraagt de bisschop van 1 van de wijken of ik me in de avondmaalsdienst wel even wil voorstellen, tuurlijk wil ik dat doen. Vraagt meteen of ik daarbij een toespraak toevoeg van 12 minuten....slik... daar gaan we weer. Dus ik heb afgelopen zondag weer een toespraak mogen geven, ik heb gewoon dezelfde gebruikt van de ringconferentie die trouwens gaat over hoe leden meer zendingswerk kunnen doen.

Ik kwam dit tegen op een muurtje in de buurt, ik zou het bijna niet beter kunnen uitleggen waar het om gaat :) (zie andere foto)

Het gaat hier allemaal lekker zijn gang en zover we zijn veilig met het weer en het rijden. Jullie zijn allemaal geweldig!

Liefs,

Martijn


Schoen zetten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten