Elder Sherf uit Holland

3 februari 2014


Beste allemaal,

Als eerste, dank jullie wel dat jullie nog aan mijn verjaardag hebben gedacht! Ik waardeer het enorm! Als het aan mij lag was ik het straal vergeten en was het over mijn hoofd heen gevlogen want dagen vliegen snel voorbij. Wat ik die dag gedaan heb? Niet veel bijzonders. Mijn companions hebben lunch voor me gemaakt, maar de rest van de dag hebben we gewoon hard gewerkt. Helaas geen pauzes mogelijk om een dag niets te doen.

Het weer begint hier langzaam weer op te warmen (en dat dan midden in de winter!). Alle sneeuw is eigenlijk al gesmolten en ik begon het gevoel te krijgen dat de winter hier snel voorbij is. Het heeft hier zelfs nog een dag geregend! En dat mis ik eigenlijk eerlijk gezegd wel! Het voelde echt heerlijk en deed me meteen denken aan thuis waar het tenminste af en toe regent (en soms meer dan dat). Het gaf me ook meteen wat gemis naar huis. Ze mogen het eigenlijk hier wat meer laten regenen, maar het is helaas niet voor niets een woestijn.

Dus ik dacht voorlopig geen sneeuw... Tot afgelopen zaterdag! Toen kwam het met grote dikke vlokken uit de hemel en ik kwam tot de conclusie dat het voorlopig nog niet gedaan is ;) (gelukkig!) en zie de foto's.

Ik heb deze week ook een naamplaatje gekregen in het Nederlands :) was super leuk om er eentje te hebben en mijn land te vertegenwoordigen. Alleen dan mogen ze mijn naam de volgende keer beter spellen, maar op deze manier is het voor de meeste mensen uitspreekbaar ;) (zie andere foto).

Verder kwam ik deze week toevallig Sister Spijkerman tegen die meteen haar Nederlands probeerde bij te spijkeren en vertelde hoe haar eerste paar weken waren bevallen. Maar het vervolgde daarna al snel in een wedstrijd wie van onze companions we het meeste Nederlands hadden geleerd :P Het einde snel nadat de woorden 'Geweldig' en 'Slaap lekker' waren uitgesproken en de strijd eindigde in een gelijk spel (vanuit mijn perspectief).

Verder beginnen hier veel mensen ziek te worden en heerst een griep bij de meeste mensen, maar boven wonder gaat alles goed met onze gezondheid. Alleen wordt het wat extra handen wassen omdat je zoveel handen schut. Dus dat komt goed.

Succes allemaal! liefs,

Martijn




Geen opmerkingen:

Een reactie posten