90 graden

9 juni 2014


Beste Allemaal,

Hier in de South Salt Lake Stake gaat het lekker zijn gangetje en ik heb een aantal vertelbare dingen mee gemaakt :) 
Als eerste wil ik laten dat alles goed gaat met Elder Conrad en met mij. En de temperatuur begint hier behoorlijk te stijgen. We zitten elke dag in de 90 graden!! Het is dan wel Fahrenheit, maar nog steeds schrik ik er van wanneer ik thermometer zie. Het hebben bijna 3 getallen.... daar kook ik normaal mijn eieren in in dat soort temperaturen, alleen loop ik er nu doorheen ;) maar het helpt wel dat het droog is. De schaduw helpt erg en we proberen veel huizen in te gaan en gewoon wat koele lucht van ze te stelen :)

We hebben een nieuwe onderzoeker: Jallen. Hij introduceerde zichzelf als Allen met een 'J', op die manier kan ik onthouden. Maar hij is negen jaar oud en het is grappig hoe we met hem in contact kwamen. Een week daarvoor kwam zijn vader naar ons toe en zover ik mij herinner kwam hij snel tot zijn punt: ''He Elders, mijn zoon is 9 en nog niet gedoopt. Kunnen jullie hem de discussies geven?'' Nou, wat wil je nog meer horen als zendeling? Maar het is een hele spontane jongen en zeer slim. Dus we zijn deze week met hem begonnen en heeft als doel gezet om op 28 juni gedoopt te worden. We kwamen er alleen achter dat die dag een activiteit is voor alle kinderen in de ring, dus daar komt misschien wat verandering in. We zien wel.

Verder was er afgelopen zaterdag een wijk activiteit van 1 van onze wijken, ze gingen naar de Mormon Flats. Wat verschrikkelijk uit ons gebied is, maar we hebben er toestemming voor gekregen om daar heen te gaan. Het blijkt dat dat een plaats is waar de pionier zijn doorheen getrokken. En de gedachte daarover is raar, dat op die exacte plaats ze zijn er doorheen getrokken. Ik heb er alleen maar over gehoord maar nooit gedacht dat ik daadwerkelijk op 1 van die plaatsen zou zijn. Maar het was gaaf daar en het voelde goed om even uit de stad te zijn en zo de natuur om je heen te hebben. En uiteraard ook foto's ervan. En om eentje uit te leggen de stenen waar ik op zit was eigenlijk een fort die ze daar gebouwd hebben om zichzelf te beschermen. Nja, wat daar nog van over is gebleven. Dus ze hebben daar nog iets van geschiedenis achtergelaten.

Ook zijn we nog steeds vol op aan het werken met de familie Takanukufili en ze zijn geweldig en maken geweldige vooruitgang in hun getuigenis. Zover hadden we alleen de vader en dochter voor een doopdatum. Maar gisteren vertelden ze dat de zoon ook uitlegde dat hij gedoopt wilde worden. Ze vroegen hem waarom hij gedoopt wilde worden en hij gaf een geweldig antwoord: Elke keer dat wij hem iets nieuw leerde, voelde hij er goed over. En dat is een geweldig getuigenis van een 12 jaar oude jongen. Het is een stap in geloof die hij zet, maar het voelt goed om die stap te maken. En dat is de Heilige Geest die hij voelt die ervan getuigt. Zulke ervaringen maken echt helemaal mijn week.
We hopen dat hij ook gedoopt mag worden op 5 Juli maar zijn biologische moeder moet er ook mee instemmen. Dus hopelijk gaat dat goed en krijgt hij toestemming. Maar het is een geweldige familie en we hebben echt geestelijke lessen met ze! 

We gaan een goede week tegemoet, we hopen daar tenminste op. En anders maken we er een goede week ervan ;) Succes met alles wat jullie doen.
Ik hou van jullie!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten