In het zwembad

23 juni 2014


Beste Iedereen,

Het was me het weekje weer wel. Veel gebeurd in een korte tijd met veel veranderingen. Zo is Elder Conrad onverwacht overgeplaatst in de laatste week voordat de transfers waren. Dus ik had in plaats van hem Elder Tanner gekregen van Gilbert, Arizona (zie foto). Super geweldige elder waar ik een enorm geweldige tijd mee heb (en dat dan alleen voor 5 dagen). We hadden geen idee wat we moesten verwachten voor de komende transfers, of we samen zouden blijven voor 6 weken of dat ik iemand anders krijg, of dat ik weg zal gaan omdat ik alweer 7,5 maanden in South Salt Lake zit. Ik had geen idee en kon echt van alles verwachten. Ik was bang dat ze de area zouden white-washen; dat we totaal zouden vervangen worden door een nieuwe set zendelingen, die dan eigenlijk totaal geen kennis van het gebied hebben. Maar ik werd uit mijn lijden verlost met een telefoontje deze morgen. Ik blijf hier voor nog een transfer en (helaas) wordt Elder Tanner overgeplaatst naar een voor nu onbekend gebied.
Transfers zijn nooit echt leuk, altijd verandert iets waar je net aangewend bent geraakt of waar je juist tevreden over bent. Maar aan de andere kant krijgen we de mogelijkheid om weer iets nieuws te leren. En ik ben blij dat ik nog een transfer kan blijven, zodat ik de doopdiensten kan zien van de onderzoekers die ik nu onderwijs.

Ook kreeg ik verder te horen dat ik de komende transfer ga trainen, dus ik krijg een totaal nieuw groentje vers van de MTC (missionary training center). Dus wat meer verantwoordelijkheid. Ik ben er eigenlijk zenuwachtig over wie ik ga krijgen en wat zijn houding is tegenover zendingswerk. Het gaat allemaal goed komen, het is alleen frustrerend dat het allemaal zo onbekend is. Ik krijg het allemaal morgen te horen en te zien en laat jullie volgende week weten wie mijn nieuwe collega is!

We hadden een interessante doopdienst afgelopen zaterdag. Ik kreeg een telefoontje van de sisters of ik wilde helpen met hun doopdienst. Uiteraard wilde ik dat en ik heb ze achter de schermen het allemaal zien plannen. Het was een oudere man, die behoorlijk fors en zwaar van gewicht was en we hebben hem uiteindelijk met 3 priesterschapsdragers gedoopt in een zwembad, waar er een lift was zodat hij veilig het water kon in- en uitgaan en niemand zijn rug zou breken. Het ging totaal goed (en ik heb zowat kunnen zwemmen omdat het gewoon zo uit kwam ;) ook al behoren zendingen dat niet de te doen ) en alles werkte perfect uit. Dit gebeurt niet zo vaak en het was zeker gedenkwaardig en de Geest was sterk aanwezig. Ik ben zo dankbaar voor moderne technologie dat in dit geval een lift het mogelijk maakt dat deze persoon gedoopt kon worden! En uiteraard zijn er een aantal foto's van gemaakt.

Dat waren zo een beetje de highlights van mijn week. Verder ben ik in hele goede gezondheid en de leden hier zorgen echt geweldig voor ons! Ik kom niets tekort. En we zien wel wat er de komende week van terecht gaat komen. Ik hoop dat jullie week geweldig zal gaan! En weet dat het evangelie waar is!

Liefs,

Martijn











Geen opmerkingen:

Een reactie posten