Weer een doopdienst

28 juli 2014


Beste Allemaal,

Er is weer veel gebeurd in de afgelopen week en veel leuke hoogte punten. De eerste was toch wel de Trek die we afgelopen dinsdag deden. Als zending gingen we met de bus richting Wyoming waar we een gedeelte ervan liepen met handcars. Het was alleen maar 8 miles dat we liepen. We werden daar begeleid door een broeder die de hele tocht in zijn eentje heeft gelopen met handcar om te ervaring waar de pioneers doorheen gingen. Zo tijdens de trek kon hij van zijn eigen ervaring vertellen waar hij doorheen ging wat een behoorlijke indruk op me heeft achter gelaten.
Ik heb door deze ervaring meer respect gekregen voor de pioneers. Wij wisten dat aan het eind van de hete dag een bus hadden om weer terug te gaan om uit te rusten, zij hadden dat niet. Elke dag moesten ze lopen om dichter bij hun doel te bereiken en ze hebben vele opofferingen ervoor moeten maken.  Hoewel ik totaal niet te doen heb met de pioneers en ook niet met ze verwant ben, ze hebben die toch gemaakt voor iedereen en wij worden nogsteeds gezegent door hun geloof en opoffering. En het geeft me een ander inzicht dat ik nu dien in de stad waar ze naartoe liepen en ze hebben opgebouwt. Hier zijn een paar foto's ervan (en de foto met de groep is mijn district)

We hadden afgelopen zaterdag de doopdienst van Jalan (<-- Jep, ik spelde het al die tijd verkeerd...). Het was een gave ervaring en we leren van de fouten die we maken want alles ging vlekkeloos (en ik heb tot 2 keer gecontroleerd of de schuifdeuren van het doopfont open waren!). Het hele intressante was dat de hele doopdienst gedaan werd door jeugd dat onder de 13 jaar was, zoals toespraken, gebeden, het piano spelen, echt alles. Jalan werd door zijn vader gedoopt en op de zelfde dag kreeg hij de Gave van de Heilge Geest. Er was heel wat support van zijn familie en alles was gewoon geweldig. En kijk me niet te raar aan voor de foto, ik weet niet wat ermee gebeurd is maar gelukkig zijn onze gezichten scherp :)

Dat waren zo de hoogte punten van mijn week. Alles gaat gewoon ze gangetje en ik kan niet geloven hoe snel de tijd voorbij vliegt. Een dag voelt aan als een week en een week voelt aan als een dag (dat is het beste hoe ik het van omschrijven). Maar al die tijd doe ik het werk van de Heer en het voelt goed :)
Succes daarzo aan de andere kant van de oceaan! ik mis en hou van jullie!
Liefs,

Martijn

Btw, de laatste foto die ik heb toegevoegd was van een zonsondergang hier in de afgelopen week die ik jullie niet wilde onthouden!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten