Transfers

31 maart 2014


Beste Allemaal,

Het gaat allemaal lekker z'n gang hier in South Salt Lake! De week vloog weer eens snel voorbij en er is weer veel gebeurd.

Als eerste hadden we het huwelijk van Brandy en Jose wat echt geweldig was. Het was klein en eenvoudig wat ze hadden, maar nog steeds geweldig! Hun familie was daar en het was een heel gezellig gebeuren, en zij zijn blij :) en zo zijn wij! Ze hebben weer een eenvoudig stapje gezet in de goede richting en het is gewoon gaaf dat ik dat wat van dichterbij kon meemaken omdat we al een tijdje met ze werken. Uiteraard een foto ervan (Links naar rechts: Bischop Vielstich, Me, Brandy, Jose, Elder Hartman)

Verder was er afgelopen zaterdag een doopdienst van de sisters die in de andere helft van de ring dienen waar we bij betrokken waren. Het was een oudere man wiens naam Wayne is. Hij is ergens in de 70, heeft parkinson (beeft dus hevig) en zit in een rolstoel en kan eigenlijk niet meer lopen. Hij werd gedoopt in een 'normaal' doopfont waar een rolstoel dus niet in past, dus zijn doopdienst werd interessant. Het kwam er dus op neer dat Elder Hartman en ik hem erin hebben gedragen en met z'n tweeën hem onderwater hebben gekregen.
Ondanks dat dit allemaal apart is, was de Geest daar zo sterk en het was geweldig! En ik moet bekennen dat ik grote respect voor hem heb! Om maar volledig te vertrouwen op anderen om je heen is niet makkelijk. Zijn lichaam was zwak maar zijn geest was sterk en hij wist wat hij moest doen om Jesus Christus te volgen. Dat toonde maar dat je nooit te oud bent om gedoopt te worden :) (foto: Sister Carlson, Sister Marlow, Wayne, Ikke, Elder Hartman)

Hazel (de dame die anderhalve maand geleden gedoopt was) doet het enorm geweldig! Altijd in de kerk en zelfs afgelopen zondag haar eerste toespraak gegeven waarin ze haar bekeringsverhaal vertelde. Ze blijft groei maken en dat is zo geweldig om te zien.

Juist, transfers... We hebben net deze morgen te horen gekregen wat ik hier in South Salt Lake blijf en Elder Hartman zou worden overgeplaatst. Dus dat gaat morgen weer opnieuw een nieuwe companion worden waar je weer mee overweg moet kunnen. Maar ik dacht dat gaat dus makkelijk worden, ik kan mijn troep thuis laten om mijn nieuwe collega op te halen. Helaas had ik te vroeg gejuicht, we krijgen net een bericht binnen dat ik ook ga verhuizen. Dus ik blijf op dezelfde plaats dienen, alleen gaat het een andere uitvalsbasis worden. Daar boven op ben ik ook geroepen als district leader en krijg dus een verantwoordelijkheid over een aantal zendelingen (Help! Dat betekent meer verantwoording). Maar het gaat allemaal goed komen ;) Dus volgende week kan ik meer vertellen over mijn nieuwe collega. En we hadden als district (groep zendelingen) ook maar een foto genomen als herinnering (Sister Marlow, Sister Carlson, Sister Vanderziel, Sister Summerhays, Onbekend, Elder Hartman)

Verder is het volgende week algemene conferentie waar ik giga naar uit kijk. Helaas ga ik er niet live down town heen... Geen tickets ervoor kunnen krijgen, dus een andere keer hopelijk meer geluk daarmee. Maar het idee dat ik alleen maar 6,437 km (4 miles, ik heb het net even opgezocht ;) ) ervan vandaan zit is wel leuk :) niet al te ver dus. We gaat het gewoon zien in een kerkgebouw, maar dat neemt niet weg dat we de mogelijkheid hebben om naar een levende profeet te luisteren! Wat een geweldig voorrecht dat is dat we allemaal die kans hebben :) Dus geniet er allemaal van!

Jullie horen van me volgende week en horen nu van me dat ik van jullie hou! Maak er een mooie week ervan.

Liefs,

Elder Scherf

Bischop Vielstich, Me, Brandy, Jose, elder Hartman














Gilad bezoekt elder Scherf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten